Operatie Ferrari 250 GT Pinin Farina 2: de start
In 1960 verliet de allerlaatste Ferrari 250 GT Coupé Pinin Farina de fabriekspoort en zette de sportcoupé koers naar zijn Italiaanse koper. Via enkele Amerikaanse eigenaren is de auto inmiddels in Nederlandse hand. Zo mooi als hij destijds was, is hij niet meer. Maar daar komt verandering in. In twee jaar wordt de fraaie klassieke Ferrari in nieuwstaat gebracht en heel dat project van Ferrari Classiche gaat Autovisie volgen. Deel 2, de start.
Operatie Ferrari 250 GT Coupé Pinin Farina is een exclusieve serie van Autovisie, zowel in het magazine als op Autovisie.nl.
Aflevering 1 gemist? Klik hier voor het verhaal achter de auto.
Lees ook:
Ook interessant
-
Doe deze vijf dingen niet! Anders wordt de batterij van je elektrische auto slechter
-
Dit was eerste auto van Christian Horner, baas van Max Verstappen
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Iwan Vlaar heeft een klassieke Nissan die echt niemand kent
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?