Opel Ampera-e onthuld voor Autosalon van Parijs
De eerste Opel Ampera was al een groot succes in Nederland, mede dankzij belastingvoordeel. Nu komt er een opvolger: de Opel Ampera-e.
Opel Ampera-e
Waar de vorige Ampera eigenlijk een plug-in hybride was, die in het gunstigste geval 80 kilometer elektrisch kon rijden en verder moest op zijn brandstofmotor, is de Ampera-e volledig elektrisch. De auto is dan ook gebaseerd op de voor Amerika gemaakte Chevrolet Bolt.
De Ampera-e beschikt over een elektromotor met 150 kW, oftewel 204 pk. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm. Opel vermeldt dan ook trots de rappe sprinttijd van 0 tot 50 kilometer per uur: 3,2 seconden. Van 80 naar 120 moet slechts 4,5 seconden in beslag nemen – de topsnelheid is 150 kilometer per uur.
Actieradius
Over de actieradius wordt nog geen uitspraak gedaan. De Bolt kan op een volgeladen accupakket volgens de fabrieksopgave 300 kilometer rijden, wat in de praktijk ongeveer 200 km betekent. Volgens Opel moet de Ampera-e een ‘beduidend grotere actieradius dan de meeste andere volledig elektrische auto’s’ hebben.
Verder biedt de auto ruimte aan vijf personen en moet de bagageruime overeenkomen met die van een reguliere C-segmenter. Ook is de Ampera-e voorzien van IntelliLink-entertainmentsysteem en van Opel OnStar – waardoor maximaal zeven mobiele apparaten gebruik kunnen maken van wifi.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)