Opel Ampera-e onthuld voor Autosalon van Parijs
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Opel-Ampera-e-Paris.jpg)
De eerste Opel Ampera was al een groot succes in Nederland, mede dankzij belastingvoordeel. Nu komt er een opvolger: de Opel Ampera-e.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Opel-Ampera-e-Paris.jpg)
Opel Ampera-e
Waar de vorige Ampera eigenlijk een plug-in hybride was, die in het gunstigste geval 80 kilometer elektrisch kon rijden en verder moest op zijn brandstofmotor, is de Ampera-e volledig elektrisch. De auto is dan ook gebaseerd op de voor Amerika gemaakte Chevrolet Bolt.
De Ampera-e beschikt over een elektromotor met 150 kW, oftewel 204 pk. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm. Opel vermeldt dan ook trots de rappe sprinttijd van 0 tot 50 kilometer per uur: 3,2 seconden. Van 80 naar 120 moet slechts 4,5 seconden in beslag nemen – de topsnelheid is 150 kilometer per uur.
Actieradius
Over de actieradius wordt nog geen uitspraak gedaan. De Bolt kan op een volgeladen accupakket volgens de fabrieksopgave 300 kilometer rijden, wat in de praktijk ongeveer 200 km betekent. Volgens Opel moet de Ampera-e een ‘beduidend grotere actieradius dan de meeste andere volledig elektrische auto’s’ hebben.
Verder biedt de auto ruimte aan vijf personen en moet de bagageruime overeenkomen met die van een reguliere C-segmenter. Ook is de Ampera-e voorzien van IntelliLink-entertainmentsysteem en van Opel OnStar – waardoor maximaal zeven mobiele apparaten gebruik kunnen maken van wifi.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?
-
Automonteur rijdt Toyota Supra van klant total loss tijdens testrit
-
Werknemers Ferrari krijgen recordbonus
-
McLaren 750S wordt de laatste der Mohikanen
-
Waarom deze oliegrootmacht 100 waterstofstations in Europa bouwt
-
Xpeng keert terug met G9 en P7 en gaat strijd aan met Tesla
-
Vergeet Lightyear, hier is de betaalbare zonneauto van Aptera
-
Tesla Roadster valt in het niet bij Nissan Max-Out cabrio
-
Occasions opnieuw duurder, maar kopers willen niet meer betalen