Onder de hamer: Transformers Bumblebee en Optimus Prime
Fans van de Transformers-films (zijn die er?) opgelet! Wie nog wat dollars in zijn zak voelt branden, kan bij veilinghuis Barrett-Jackson in Scottsdale, Arizona terecht. Daar gaan eind januari Bumblebee en Optimus Prime onder de hamer.
En voor diegene die niet weten wie dat zijn: Bumblebee en Optimus Prime zijn twee Autobots, grote buitenaardse robots die kunnen veranderen in voertuigen. Zo ‘transformeert’ Bumblebee in de vierde Transformers-film, Age of Extinction, in deze Chevrolet Camaro SS uit 1967, die momenteel nog in het bezit is van regisseur Michael Bay.
“De Camaro oogt klassiek, maar is het eigenlijk niet”
De Camaro is een zogenoemde restomod. Dat betekent dat hij klassiek oogt, maar het eigenlijk niet is. Hij wordt aangedreven door een moderne Corvette-motor, heeft een handgeschakelde zesbak, een aangepaste wielophanging, extra krachtige remmen voor stuntwerk, een rolkooi, LED-koplampen en veel koolstofvezel plaatwerk.
Optimus Prime is een vrachtwagen van het merk Peterbilt uit 1992, ook al was hij in de oorspronkelijke tekenfilmserie een Kenworth K100 ‘cab over’ (zonder torpedoneus dus). De trekker is één van de trucks die in Transformers werd gebruikt voor stuntwerk. Hij is niet straatlegaal en heeft een paar gebreken. Wat Bumblebee en Optimus Prime moeten kosten, wil Barrett-Jackson alleen op aanvraag prijsgeven.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland