Nissan stopt met raceprogramma GT-R Nismo LM
Jammer, jammer, jammer. Nissan gooide de knuppel in het 24 uur van Le Mans-hoenderhok met de radicale GT-R Nismo LM, maar ziet geen brood meer in de bijzondere racer.
Dus stopt Nissan ermee. De innovatie GT-R Nismo LM kan het museum in, want racen zal de wagen niet meer. Hij was niet snel genoeg, gaf te veel problemen en was door de knappe koppen van Nissan ook niet beter te maken.
De GT-R Nismo LM was anders dan de LMP1-auto’s van Audi, Porsche en Toyota. Zijn motor lag voorin en gaf zijn kracht door aan brede voorbanden. De smallere achterbanden kregen hun aandrijfkrachten van een elektromotor.
“De Nissans kwamen serieus snelheid te kort te opzichte van de concurrentie”
Althans, zo had het moeten werken. Tijdens de afgelopen 24 uur van Le Mans waren er problemen met het hybridesysteem, waardoor de GT-R Nismo LM in met minder vermogen en alleen voorwielaandrijving de strijd aan moest gaan.
De Nissans kwamen daarmee serieus snelheid te kort ten opzichte van de concurrentie. Ze lieten ieder rondje zo’n 25 seconden liggen. Het was daarom misschien maar goed dat alle drie GT-R’s de finish niet haalden.
Er gingen al tijden geruchten dat Nissan zou stoppen met de GT-R Nismo LM. Het Japanse merk had echter aangekondigd volgend jaar gewoon te gaan racen, maar komt nu op die beslissing terug. En dat is jammer, want moet de 24 uur van Le Mans in 2016 zijn interessantste deelnemer missen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dure auto’s in LA worden met grof geschut uit de weg geruimd
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 3)
-
Mercedes verkoopt in 2024 een kwart minder elektrische auto’s
-
Accudegradatie testen: let goed op welke test je doet
-
Lamborghini verkocht nog nooit zoveel auto’s als in 2024
-
Ook Nederlandse Tesla-rijders voelen nu Elon Musk-schaamte
-
BPM op elektrische auto’s: deze merken betalen het voor jou
-
Koop Schumachers ex! De mooiste Formule 1-auto aller tijden
-
Deze nieuwe EV-batterij blust zijn eigen brandjes
-
Waarom Alfa Romeo en Citroën niet voor de hoogste Euro NCAP-score gaan
-
De BYD Atto 2 is net onthuld, maar er staan hier al 28 op kenteken
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 2)