Onder de hamer: Ferrari 308 GTS QV met een geheim
![f1](https://img.autovisie.nl/images/pkbkndBKjkdQ0yiH2rPpRYbZWxM=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff1.jpg)
Sommige mensen zijn ook nooit tevreden. De eerste eigenaar van deze achtcilinder Ferrari 308 GTS QV uit 1985 vond hem te langzaam, dus bouwde zijn dealer de auto om tot een twaalfcilinder!
![f2](https://img.autovisie.nl/images/MrLUw-va6as9lZdqjKv6VtOrLp4=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff2.jpg)
Dat betekent dat deze 308 niet langer een 2,9 liter V8 met 240 pk heeft, maar een 4,8 liter V12 met 320 pk uit de Ferrari 400i. Verantwoordelijk voor de ombouw was Nigel Hudson, een medewerker van Nigel Mansells Ferrari-dealerbedrijf Emblem Sports Cars. Onder liefhebbers wordt deze 308 daarom aangeduid als ‘Nigel’s Flyer’.
ONDER DE HAMER: FERRARI 308 GTS UIT MAGNUM P.I.
De donkerblauwe Ferrari is echter niet de enige twaalfcilinder 308 ter wereld. Er schijnen er in totaal vier te zijn. ‘Nigel’s Flyer’ werd in 2013 door de huidige eigenaar gevonden (de auto had tien jaar in een opslagruimte gestaan) en is in de twee jaar daarna door Nigel Hudson zelf gerestaureerd. Hij wordt op 13 mei door Silverstone Auctions geveild en moet tussen de 50.000 en 60.000 pond (60.000 en 71.700 euro) opbrengen.
![f7](https://img.autovisie.nl/images/VZuuXLE9M_FYSOq6pHJTVmhGs-0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff7.jpg)
![f4](https://img.autovisie.nl/images/y9n28ntG5B3s6XSKMaET2VncYZ0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff4.jpg)
![f6](https://img.autovisie.nl/images/DPkxa1x_-BsRkJJcHHqbQQUK_-Y=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff6.jpg)
![f5](https://img.autovisie.nl/images/P5u8uTzXGoIGTzyh-0NvT2utxpc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff5.jpg)
![f3](https://img.autovisie.nl/images/0Sz3now9We5Ll30VCcSYpMTHxNg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff3.jpg)
![f7](https://img.autovisie.nl/images/VZuuXLE9M_FYSOq6pHJTVmhGs-0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff7.jpg)
![f4](https://img.autovisie.nl/images/y9n28ntG5B3s6XSKMaET2VncYZ0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff4.jpg)
![f6](https://img.autovisie.nl/images/DPkxa1x_-BsRkJJcHHqbQQUK_-Y=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff6.jpg)
![f5](https://img.autovisie.nl/images/P5u8uTzXGoIGTzyh-0NvT2utxpc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff5.jpg)
![f3](https://img.autovisie.nl/images/0Sz3now9We5Ll30VCcSYpMTHxNg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?