Onder de hamer: Ferrari 308 GTS QV met een geheim
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff1.jpg)
Sommige mensen zijn ook nooit tevreden. De eerste eigenaar van deze achtcilinder Ferrari 308 GTS QV uit 1985 vond hem te langzaam, dus bouwde zijn dealer de auto om tot een twaalfcilinder!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff2.jpg)
Dat betekent dat deze 308 niet langer een 2,9 liter V8 met 240 pk heeft, maar een 4,8 liter V12 met 320 pk uit de Ferrari 400i. Verantwoordelijk voor de ombouw was Nigel Hudson, een medewerker van Nigel Mansells Ferrari-dealerbedrijf Emblem Sports Cars. Onder liefhebbers wordt deze 308 daarom aangeduid als ‘Nigel’s Flyer’.
ONDER DE HAMER: FERRARI 308 GTS UIT MAGNUM P.I.
De donkerblauwe Ferrari is echter niet de enige twaalfcilinder 308 ter wereld. Er schijnen er in totaal vier te zijn. ‘Nigel’s Flyer’ werd in 2013 door de huidige eigenaar gevonden (de auto had tien jaar in een opslagruimte gestaan) en is in de twee jaar daarna door Nigel Hudson zelf gerestaureerd. Hij wordt op 13 mei door Silverstone Auctions geveild en moet tussen de 50.000 en 60.000 pond (60.000 en 71.700 euro) opbrengen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Ff3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze auto heeft de allergrootste remmen ter wereld
-
Met deze auto komt Donald Trump naar Nederland en dit kost-ie
-
Waarom jouw nieuwe elektrische auto meteen al accucapaciteit verliest
-
Toyota-topman: ‘We komen met een SUV op waterstof’
-
Doe deze vijf dingen niet! Anders wordt de batterij van je elektrische auto slechter
-
Dit was eerste auto van Christian Horner, baas van Max Verstappen
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan