Nu officieel: Porsche 911 R is GT3 RS met handbak
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r1-e1456825359305.jpg)
Katsjing! Deze 911 R gaat bij Porsche de kassa laten rinkelen. Want de 991 exemplaren die het merk ervan gaat bouwen, zijn waarschijnlijk binnen no time uitverkocht.
Wat is de 911 R? Porsche noemt het model de spirituele opvolger van de 911 R uit 1967, een straatlegale raceauto die onder meer deelnam aan de Targa Florio. In werkelijkheid is de nieuwste 911 vooral een GT3 RS zonder de uiterlijke opsmuk.
Voor de aandrijving van de 911 R zorgt de 4,0 liter zescilinder boxermotor uit de GT3 RS. Dat betekent dat hij 500 pk en 460 Nm aan het asfalt brengt. Van stilstand naar 100 km/h gaat in 3,8 seconden en pas bij 323 km/h is de koek op.
“Hét belangrijkste aankoopargument zal voor puristen de transmissie zijn”
Hét belangrijkste aankoopargument zal voor puristen echter de transmissie zijn. De 911 R is alleen maar leverbaar met een handgeschakelde zesbak. Achterwielsturing is standaard, alsmede keramische remmen en een mechanisch sperdifferentieel.
In vergelijking met de 911 GT3 RS is de 911 RS nóg iets slanker geworden. Het model weegt 50 kg minder dan zijn gevleugelde evenknie en dat betekent dat hij 1370 kg op de wegschaal legt. Airconditioning en een radio ontbreken, maar zijn wel te bestellen.
LEES OOK: PORSCHE BOXSTER EN CAYMAN HETEN VOORTAAN 718
Van de buitenkant is de 911 RS te herkennen aan zijn GT3-neus en –achterwerk. Hij heeft een uitklapbare achterspoiler en een speciaal ontwikkelde diffuser voor extra downforce. De 911 R heeft Porsche-logo’s op de flanken en rode of groene strepen over zijn bagageruimte, dak en motorkap.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r8-e1456825428864.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r1-e1456825359305.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r4-e1456825382466.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r10-e1456825453307.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r7-e1456825417424.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r9-e1456825440835.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r5-e1456825394988.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r6-e1456825405304.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r8-e1456825428864.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r1-e1456825359305.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r4-e1456825382466.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r10-e1456825453307.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r7-e1456825417424.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r9-e1456825440835.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r5-e1456825394988.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F911r6-e1456825405304.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie
-
Deze occasion wil je: Renault Sport Spider, exclusieve tweezitter
-
Dubbel pijn: Ferrari F40 Barbie-auto crasht
-
Dit zijn de 5 duurste landen om benzine te tanken
-
Waarom de nieuwe iPhone handig is voor Tesla-eigenaren
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto