Novitec Esteso: Als Jacobse en Van Es een Levante konden betalen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_44.jpg)
Nou we het toch over tuners hebben… Novitec heeft zich vergrepen aan de Maserati Levante. Vergrepen, ja! Want hieruit spreekt bar weinig liefde.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_5.jpg)
We zullen het maar op dat oude adagium ‘smaak is niet te koop’ houden. Want de Novitec Esteso – zo noemt de tuner dit geval – is aangekleed met een halve Halfords-winkel (of webshop, zo u wilt) aan plastic. Hij rolt op agressieve 22 inch lichtmetalen wielen en draagt een opzichtige bodykit, waardoor hij opeens meer dan tien centimeter breder is. En ja, uiteraard is de Maserati ook verlaagd.
LEES OOK: NOVITEC ROSSO GEEFT FERRARI 488 GTB 772 PK
Aan de motor heeft Novitec ook gesleuteld. Althans, aan de motoren… Want de Levante S is opgepompt van 430 pk naar 494 pk en de Levante Diesel is uitgewrongen tot 322 pk (was 275 pk). De Levante S-variant van de Esteso haalt 272 km/h en ‘doet’ de standaardsprint in 4,8 seconden. Zonder Novitec tussenkomst, is de Levante S goed voor 264 km/h en 0-100 km/h in 5,2 seconden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_98.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_8.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom de 300 SLR Uhlenhaut 135 miljoen euro waard is
-
Pop-up museum 50 jaar BMW Motorsport
-
Mercedes-Maybach komt met nieuw model waarin je gezien wilt worden
-
Autovisie Kennisquiz: de oversteek – deel 1
-
Waarom de Renault Scenic normale deuren krijgt
-
Dit is wat we al weten over de Pagani C10
-
Bentley viert komst Bentayga Extended Wheelbase met actiemodelletje
-
Mercedes-Benz komt met verzamelaarsobjecten, Mythos
-
Mercedes bevestigt verkoop legendarische 300 SLR Uhlenhaut
-
Stop de tijd! Brabus nu ook aan de slag met Porsche en Rolls-Royce
-
Mercedes gunt liefhebber blik op toekomstige elektro-AMG, Vision AMG
-
BMW brengt opnieuw een gelimiteerde M 1000 RR