Novitec Esteso: Als Jacobse en Van Es een Levante konden betalen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_44.jpg)
Nou we het toch over tuners hebben… Novitec heeft zich vergrepen aan de Maserati Levante. Vergrepen, ja! Want hieruit spreekt bar weinig liefde.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_5.jpg)
We zullen het maar op dat oude adagium ‘smaak is niet te koop’ houden. Want de Novitec Esteso – zo noemt de tuner dit geval – is aangekleed met een halve Halfords-winkel (of webshop, zo u wilt) aan plastic. Hij rolt op agressieve 22 inch lichtmetalen wielen en draagt een opzichtige bodykit, waardoor hij opeens meer dan tien centimeter breder is. En ja, uiteraard is de Maserati ook verlaagd.
LEES OOK: NOVITEC ROSSO GEEFT FERRARI 488 GTB 772 PK
Aan de motor heeft Novitec ook gesleuteld. Althans, aan de motoren… Want de Levante S is opgepompt van 430 pk naar 494 pk en de Levante Diesel is uitgewrongen tot 322 pk (was 275 pk). De Levante S-variant van de Esteso haalt 272 km/h en ‘doet’ de standaardsprint in 4,8 seconden. Zonder Novitec tussenkomst, is de Levante S goed voor 264 km/h en 0-100 km/h in 5,2 seconden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_98.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_44.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_98.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_44.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fnovitec_esteso_maserati_levante_8.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine
-
Leapmotor B01: wordt dit de Tesla Model 3-killer van Stellantis?
-
Abrupte koerswijziging bij Mini: toch investeren in brandstofmotoren
-
Deze auto stoot Golf van troon en is populairste occasion
-
Extreem duur optiepakket bezorgt je sterkste brandstofmotor ooit
-
Suzuki’s eerste elektrische auto weet (nog) niet te overtuigen
-
Deze volledig elektrische Panda is er al vanaf zo’n 5.000 euro
-
Smerige truc van Tesla? ‘Neppe tellerstand om garantie te omzeilen’
-
Duik in de prijslijst: de Mazda 6e – Zo zouden wij hem samenstellen
-
Mazda-topman: ‘Nieuwe MX-5 blijft klein, maar krijgt grotere motor’
-
Lucid Gravity: enorme range en mega ruim, maar niet perfect
-
Dit kost nieuwe Lynk & Co 08 plug-in hybride in Nederland