Nog meer grille voor vernieuwde Lexus NX
Hij mag dan al bijna vier jaar op de markt zijn, gedateerd is het design van de Lexus NX allerminst. Dat is dan ook de reden dat de ‘facelift’ behoorlijk minimaal is.
Grille
Over de grille kunnen we dat niet zeggen. Sterker nog, met de nieuwe bumper wordt de ‘Spindle grille’ nog prominenter. De openingen aan weerszijden ervan zijn bovendien ook nog groter geworden, waardoor praktisch de hele neus voor koeling zorgt. Ook nieuw zijn de koplampen, die nu lijken op die van de Lexus LC. Natuurlijk is de achterkant ook aangepakt en zitten de uitlaatsierstukken nu verwerkt in de bumper. De achterlichten zijn iets groter geworden en moeten nu duidelijker de vorm van een L (van Lexus) hebben.
Interieur
In het interieur valt vooral het grotere scherm voor het infotainmentsysteem op. De Lexus NX had een scherm van 7 inch en krijgt nu een exemplaar van 10,3 inch. Je bedient het nog steeds met een touchscreen, dat nu net iets groter is gemaakt en beter moet bedienen. Er zitten wat minder knoppen in het interieur en achterpassagiers kunnen voortaan hun eigen temperatuur instellen.
Nieuwe naam, zelfde motor
De Lexus NX wordt geleverd met dezelfde motoren, een 2,0 liter turbomotor en een atmosferische 2,5 liter viercilinder die bijgestaan wordt door elektromotoren. De turboversie krijgt een nieuwe naam: NX 200t is niet meer en voortaan heet hij NX 300. De hybrideversie houdt zijn naam NX 300h. De reden ervoor is dat er meer modellen van Lexus nu een turbomotor hebben en dat de ‘t’ niet per se meer nodig is om dat aan te duiden.
Rijden
Onderhuids zijn er nog meer aanpassingen, want Lexus heeft het onderstel van de NX onder handen genomen. Hij moet scherper gaan sturen en tegelijkertijd meer comfort bieden. De vering en stabilisatoren zijn anders afgesteld en ook de dempers zijn nieuw. Wil je zelf meer controle over de dempers, dan kun je voortaan kiezen voor een adaptief onderstel.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is waarom Audi ineens 74 procent (!) minder winst maakt
-
De #5 is de allergrootste Smart ooit
-
Duik in de prijslijst: Dacia Spring interessanter dan ooit?
-
Elon Musk: ‘Koop verborgen range Tesla Model Y voor 1.850 euro’
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
Waarom we de Rolls-Royce Cullinan niet ‘gefacelift’ mogen noemen
-
Wat de W12 van deze Bentley Batur gemeen heeft met Phil Collins
-
Pas op: deze populaire benzine uit Frankrijk beschadigt jouw auto
-
De productiepartner van Fisker gelooft er niet meer in
-
Na ontslagen op ontslagen volgen bij Tesla… nóg meer ontslagen
-
Slachtofferhulp boos op vaste klanten CJIB: ‘Gek dat we dit toelaten’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto