NL’se Lambo-coureur Jeroen Mul wint met lach en traan
De Nederlandse autocoureur Jeroen Mul (24) heeft samen met zijn teamleden Fabio Babini en Andrew Palmer de openingsrace van de Blancpain Endurance Series op het circuit van Monza gewonnen. Toch was de winst van korte duur.
Anderhalf uur na de race besloot de wedstrijdleiding dat er een technische onrechtmatigheid was geconstateerd aan de tankinstallatie van de gifgroene Lamborghini Huracán GT3. Het gevolg? Diskwalificatie. Grasser Racing Team, waarvoor Jeroen Mul rijdt, gaat echter in beroep. Voorlopig zijn ze uit de uitslag geschrapt.
“Uit de kwalificatie kwamen we boven verwachting tevoorschijn”, zegt Mul in een reactie. “En in de race hebben we die snelheid ook daadwerkelijk waar gemaakt. Fabio heeft de start en de eerste rondes heel erg goed en zorgvuldig gereden. Met een goede constante pace heeft hij na 20 minuten de leiding gepakt. De pitstops waren allemaal perfect en zo konden Andrew en ik rustig onze stints rijden. Het werd nog even spannend toen er in mijn stint in het laatste half uur nog een safetycar-situatie ontstond. Zo tikte de tijd wel weg en hadden we aan de finish nog steeds een marge van 37 seconden met de nummer twee.”
“Aan de finish hadden we een marge van 37 seconden met de nummer twee”
Jeroen Mul is door Lamborghini gecontracteerd als ‘Junior GT3 Driver’. Daarmee is Mul uit Badhoevedorp een van de zes fabriekscoureurs die dit seizoen de twee allernieuwste Lamborghini Huracán GT3-racewagens mag besturen. Andere namen naast Fabio Babini en Andrew Palmer zijn Adrian Zaugg, Mirko Bartolotti en Giovanni Venturini.
Lees ook:
Ook interessant
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024