Nissan moet Mitsubishi vleugels geven
Mitsubishi wil de komende jaren zijn verkoop en productie flink opvoeren. Daarin speelt Nissan een belangrijke rol, aangezien de kersverse aandeelhouder de nodige productiecapaciteit met de landgenoot gaat delen.
De wereldwijde verkoop van Mitsubishi moet de komende twee boekjaren groeien van 926.000 stuks nu tot 1,25 miljoen eenheden in 2019/20. Tegelijkertijd verwacht Mitsubishi dat de jaarproductie met 40 procent toeneemt tot 1,5 miljoen stuks. Om dat te bereiken leunt de fabrikant niet alleen op nieuwe producten, zoals de Eclipse Cross en de opvolgers van de ASX en Outlander, maar ook op het actiever worden in bestaande markten. Zo wil de autobouwer zijn positie in de Verenigde Staten en China verbeteren.
“De wereldwijde verkoop van Mitsubishi moet groeien naar 1,25 miljoen auto’s”
Nissan, dat sinds afgelopen oktober een belang van 40 procent in Mitsubishi, moet het merk helpen om die doelen te bereiken. Een deel van de productiegroei zal gerealiseerd worden door Nissan, dat capaciteit van Mitsubishi voor zijn eigen modellen gaat gebruiken. Daar staat tegenover dat Mitsubishi van Nissan profiteert om auto’s in bijvoorbeeld Noord-Amerika te bouwen.
LEES OOK: NISSAN KOOPT MITSUBISHI, CARLOS GHOSN WORDT CEO
Mitsubishi beschikt over fabrieken in Japan, Rusland, Thailand, de Filipijnen, China, Taiwan en Vietnam. De grootste afzet heeft plaats in Azië, gevolgd door de Verenigde Staten en Europa.
Autovisie Vlog: Eerste testnotities Mitsubishi Eclipse Cross
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe presteert hij in de winter?
-
Dubieuze uitgaven CEO en grote kosten: dit EV-merk is nu failliet
-
Dit is het allergrootste schip om auto’s te vervoeren
-
Video: wéér crasht een Ferrari F40, ditmaal die van Lando Norris
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is