Nissan geeft Micra sportieve N-jasjes
![](https://img.autovisie.nl/images/Raw8YAMoK_le1gT72SMGrf2ySjs=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2FNissan-Micra-MY21-9.jpg)
De huidige Nissan Micro (K14) is sinds 2017 op de markt en was het eerste Nissan-model dat in een Renault-fabriek van de band rolde. Er zijn in drie jaar meer dan 230.000 modellen verkocht, dus nu is het tijd voor een update. Hoewel Nissan het design van de Micra onveranderd laat, biedt de 2021 versie nieuwe keuzemogelijkheden.
Visia, Acenta en Tekna zijn de uitrustingsniveaus die we nu al kennen, maar daar komen in 2021 een N-Design en N-Sport bij. Ook kunnen kopers kiezen voor een tweekleurige carrosserie, led-koplampen en zogeheten ‘Genki’-wielen.
N-Design
Deze two-tone wielen zijn standaard bij zowel de Tekna als de N-Design. Die laatste biedt als extra’s hoogglanszwarte of chromen carrosseriedetails en buitenspiegelkappen. Die moeten ‘m een net wat stoerder en unieker uiterlijk geven. Ook in het interieur wil de Micra N-Design zich onderscheiden. Zo biedt de autobouwer optioneel een oranje-interieurthema aan.
N-sport
De N-Sport heeft standaard wat minder felle kleuren. Binnenin ziet deze versie van de Micra er wel net wat sportiever uit. Zo zijn de stoelen en het dashboard deels bekleed met alcantara. Bij de N-Sport zijn de eerder besproken exterieurdetails standaard afgewerkt in het hoogglanszwart. Deze kleur vinden we ook terug op de 17-inch lichtmetalen wielen. Ook beschikt de N-sport standaard over mistlampen.
Veiligheid
Ook qua veiligheidssystemen is er iets veranderd, want vanaf de instapniveau’s zijn er nu een aantal zaken optioneel verkrijgbaar. Zo kan elke Micra nu beschikken over Hill Start assistance, Intelligent Ride Control (remt automatisch af en past koppel aan op hobbels in de weg) en Intelligent Trace Control (kan de remdruk op elk wiel individueel regelen). Daarnaast kan er nog optioneel gekozen worden voor een Safety Pack, met High Beam Assist, Intelligent Lane Intervention, Traffic Sign Recognition en Intelligent Forward Emergency Braking met voetgangersherkenning.
![Nissan Micra](https://img.autovisie.nl/images/eFWOuOfj-plb-_l2jZXy3DCn7vA=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2FNissan-Micra-MY21-2.jpg)
Euro 6d
Nissan heeft de 1,0-liter driecilinder turbomotor ook aangepakt. Specificaties deelt het nog niet, maar het motorblok voldoet volgens de fabrikant nu aan de Euro 6d-emissienorm. De verbeterde versie van de motor zou bovendien voor een betere koppelafgifte, betere rijprestaties en minder schakelmomenten moeten zorgen. De prijzen van de nieuwe Micra beginnen bij €18.99o.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?