Nieuwe Nissan Leaf Nismo RC is échte krachtpatser
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018-leaf-nismo-rc-foto-7.jpg)
Nissan heeft in Tokio de tweede generatie Nismo RC gepresenteerd. Ten opzichte van de eerste generatie heeft de nieuwe Leaf Nismo RC twee keer zoveel vermogen en koppel. De e-racer beleeft zijn debuut tijdens het Nismo festival in Japan: een groot festival op Fuji Raceway waar Nissan zijn motorsportgeschiedenis toont.
107 pk
Eerst even een terugblik. De eerste Nisan Leaf Nismo RC verscheen in 2011 en had een 107 pk (78 kW) sterke elektromotor. Hij deed er 7 seconden over om 100 km/h te bereiken en haalde een topsnelheid van 160 km/h. Na 20 minuten racen was de accu leeg.
Twee elektromotoren
De door Nismo ontwikkelde nieuwe Nissan Leaf Nismo RC beschikt over twee elektromotoren, één op elke as. Het systeemvermogen bedraagt nu 326 pk (240 kW) en dankzij 640 Nm koppel sprint de 1.220 kilogram zware Leaf Nismo RC in slechts 3,4 seconden naar 100 km/h.
Koolstofvezel monocoque
Nissan geeft de Leaf Nismo RC een nieuw koolstofvezel monocoque, flink uitgeklopte wielkasten, een gigantische achterspoiler en een geheel nieuw ontworpen body, waarbij het design verwijzingen heeft naar de straatversie van de Nissan Leaf. De elektrische racer is 4.546 millimeter lang, 1.212 millimeter hoog en de wielbasis bedraagt 2.750 millimeter.
Lees ook:
Ook interessant
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine
-
Leapmotor B01: wordt dit de Tesla Model 3-killer van Stellantis?
-
Abrupte koerswijziging bij Mini: toch investeren in brandstofmotoren
-
Deze auto stoot Golf van troon en is populairste occasion
-
Extreem duur optiepakket bezorgt je sterkste brandstofmotor ooit
-
Suzuki’s eerste elektrische auto weet (nog) niet te overtuigen
-
Deze volledig elektrische Panda is er al vanaf zo’n 5.000 euro