Nieuwe Lexus ES vervangt bij ons de GS
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01_Lexus-ES-e1524029503359.jpg)
Voor Lexus is de ES wereldwijd een bestseller, maar in Europa hebben we de premiumsedan nog nooit gehad. Daar gaat zeer binnenkort evenwel verandering in komen, want de GS moet hier het veld ruimen. We krijgen daarvoor de nieuwste generatie ES in de plaats.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01_Lexus-ES-e1524029503359.jpg)
Met de ES en GS heeft Lexus twee nagenoeg even grote luxesedans in huis. Ze zien er bovendien behoorlijk hetzelfde uit, maar onderhuids zijn ze wel degelijk anders. Een groot verschil is bijvoorbeeld dat de ES voorwielaangedreven is en de GS achterwielaangedreven.
Spindle grille
Qua uiterlijk is de nieuwste ES voorspelbaar Lexus. Natuurlijk is hij getooid met weer een enorme ‘spindle grille’ en verder is zijn carrosserie voorzien van een aantal scherpe lijnen en vouwen.
Hybride-aandrijving
In Nederland wordt de sedan vooralsnog alleen leverbaar als ES 300h. Die combineert een 2,5 liter viercilinder Atkinson-motor met elektrische aandrijving en produceert in totaal 218 pk. Als theoretische verbruik wordt genoemd 1 op 21,2.
F Sport
De auto kan worden aangekleed als F Sport. Hij krijgt dan 19 inch lichtmetalen wielen mee, een grille met zwart gaas en een speciaal soort interieurbekleding. Daarbij is de F Sport leverbaar met Adaptive Variable Suspension
Lees ook:
Ook interessant
-
Wegenbelasting hybrides omhoog: wordt zelfs diesel aantrekkelijk?
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
Toch ineens een goedkopere Tesla, dit weten we over de mini-Y
-
Elektrisch, benzine of diesel: dit soort auto’s gaan volgens onderzoek het langst mee
-
Extreme Pagani Huayra R voor het allereerst in Nederland te zien
-
Brazilië bouwt snelweg voor klimaattop, kapt daarvoor regenwoud
-
Bovag: ‘Aanschafbelasting bpm moet worden afgeschaft’
-
Seat heeft alleen toekomst met elektrische auto, maar krijgt die niet
-
Nieuwe Mercedes-EV heeft bijna 800 kilometer range
-
Zo ontzettend veel kost het hebben van een auto ieder jaar!
-
Skoda komt met zevenzits Hyundai Ioniq 9- en Kia EV9-concurrent
-
Waarom vakbonden vrezen voor faillissement Europese Ford-tak