Morgan EV3 eind volgend jaar in productie
![morgan_3_wheeler](https://img.autovisie.nl/images/acxzFaRKQN-vGM6aJebFKUR5EM0=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_3_wheeler.jpg)
De Morgan EV3 gaat eind volgend jaar in productie. De volledig elektrische aandrijflijn van de driewieler wordt in samenwerking met Frazer-Nash Energy Systems ontwikkeld.
![morgan_ev3_concept_1](https://img.autovisie.nl/images/E51qEIyaQEIPMoMcF1e_SWHd4tE=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_ev3_concept_1.jpg)
Klinkt bekend, dat Frazer-Nash. Want onder bijna dezelfde naam (Frazer Nash) was tussen 1922 en 1957 een Britse autofabrikant actief. Frazer-Nash Energy Systems daarentegen helpt Morgan bij de ontwikkeling van de EV3.
Minder dan 500 kilogram
Volgens Morgan moet de elektrische driewieler binnen no time op te laden zijn, een actieradius van 190 kilometer hebben (Morgan riep eerder 240 kilometer) en minder dan 500 kilogram wegen.
Minder dan 9 seconden
Hij is uitgerust met een 21 kWh lithium-ion batterij (1 kWh meer dan in maart 2016 werd gemeld) en een 34,8 kW elektromotor die het enkele achterwiel aandrijft. Van stilstand naar 100 km/h moet in minder dan 9 seconden te doen zijn.
![morgan_ev3_concept_8](https://img.autovisie.nl/images/U7wbFeDx4rvAGaUNslhskNkGbQ4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_ev3_concept_8.jpg)
![morgan_ev3_concept_7](https://img.autovisie.nl/images/D-D-AW0SN5mHZsqFox5Dc-_LtKU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_ev3_concept_7.jpg)
![morgan_3_wheeler](https://img.autovisie.nl/images/ZY8hibjphtb4dRNHTV_4Bip9tKU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_3_wheeler.jpg)
![morgan_ev3_concept_8](https://img.autovisie.nl/images/U7wbFeDx4rvAGaUNslhskNkGbQ4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_ev3_concept_8.jpg)
![morgan_ev3_concept_7](https://img.autovisie.nl/images/D-D-AW0SN5mHZsqFox5Dc-_LtKU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_ev3_concept_7.jpg)
![morgan_3_wheeler](https://img.autovisie.nl/images/ZY8hibjphtb4dRNHTV_4Bip9tKU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmorgan_3_wheeler.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Morgan Midsummer – Wie mooi wil zijn, wordt zeiknat
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten