Minder groot hart voor de nieuwe Toyota Tundra
![Toyota Tundra](https://img.autovisie.nl/images/NRwrENAELrcv4Wkbpt324hzjW0M=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F2022_Toyota_Tundra_Platinum_07-1500x1000-1.jpg)
Toyota presenteert de gloednieuwe Tundra. De in Amerika geproduceerde Japanse pick-up neemt afscheid van zijn dikke 5.7-liter V8.
In plaats hiervan krijgen alle Tundra’s een 3.5-liter V6. Deze komt er als 394 pk met 649 Nm koppel en 443 pk en 790 Nm trekkracht. Deze motor is gekoppeld aan een automaat met 10 verzetten en mag mar liefst 5.443 kg trekken.
Een nóg imposantere neus
Naast motorische veranderingen is het design ook aangepast. Door de doorlopende omlijsting rondom de grille is de neus nog imposanter. De rest van de koets is door bijvoorbeeld de aangezette wielkasten ook iets stoerder, waardoor de Toyota Tundra het stoere Amerikaanse pick-up-design heeft behouden.
![Toyota Tundra](https://img.autovisie.nl/images/iDMDyUSYaYtXFYP9R9rG6fvAUnw=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F2022_Toyota_Tundra_Platinum_08-1500x1000-1.jpg)
Is de normale Toyota Tundra niet bruut genoeg en wil je betere off road-prestaties? Dan kan je kiezen voor een TDR Pro-pakket. De auto wordt dan aan de voorkant 2,8 centimeter hoger door middel van andere aluminium schokbrekers met extra reservoirs . Daarnaast krijgt de terreinbeul aluminium bodembescherming en een verbeterde stabilisatorstang.
Een digitaal interieur
Toyota neemt ook het interieur van de Tundra onder handen. Opvallend is het nieuwe 14-inch touchscreen middenop het dashboard. Wil je een minder opzichtig beeldscherm, dan kan je ook kiezen voor een kleiner 8,0-inch scherm.
![Toyota Tundra](https://img.autovisie.nl/images/Xn5xpfOEhw6bYi8_w-5WK9zPn7M=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F2022_Tundra_TRD_-Pro_17-1500x1000-1.jpg)
Het analoge klokkenpaneel achter het stuur maakt ook plaats voor een digitale versie. Het scherm heeft een diameter van 12,3 inch en is dus net als de rest van de auto groot en in-your-face.
Toyota Tundra waarschijnlijk niet voor Nederland
Van de Toyota Tundra zijn nog geen prijzen bekend. Al is de verwachting niet dat de pick-up überhaupt in de Nederlandse showrooms verschijnt. Het vorige model kwam ook niet naar ons land, al importeren liefhebbende ondernemers de bolides om hier op grijs kenteken met een LPG-installatie te rijden. De vraag is dan ook of je deze zescilinder Tundra wilt of voor een echte V8 gaat in de Dodge RAM 1500 of Ford F-150.
![Toyota Tundra](https://img.autovisie.nl/images/BvHXNHKdke8KvxAXLISPJlQ2drg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F2022_Tundra_TRD_-Pro_23-1500x1000-1.jpg)
Hoe Thijs (23) zijn eigen klassieke Ford pick-up uit Amerika regelde
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?