Mercedes-AMG E 63 nu ook in gezinsverpakking
![mercedes-amg-e-63-s-estate-4-autovisie-nl](https://img.autovisie.nl/images/fLICRq89LcoiAtAeJQ5_uCtPgng=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2FMercedes-AMG-E-63-S-Estate-4-Autovisie.nl_.jpg)
Of je hele gezin – inclusief golden retriever – het kan waarderen is een tweede, maar met de Mercedes-AMG E 63 S Estate kun je ze in 3,5 seconden naar 100 km/h lanceren. Daarmee is het voorlopig de snelst sprintende stationwagen op de markt.
![mercedes-amg-e-63-s-estate-7-autovisie-nl](https://img.autovisie.nl/images/AgiC9MQLALLOlnCr_kSczYVqrz8=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2FMercedes-AMG-E-63-S-Estate-7-Autovisie.nl_.jpg)
Andere verpakking
Toegegeven, we noemen meteen de specificaties van de meest extreme E 63 Estate die je kunt krijgen, de Mercedes-AMG E 63 S. Net als in de sedan levert de 4,0 liter V8 met dubbele turbo’s 612 pk en 850 Nm. Is je dat wat te extreem, dan kun je hem ook zonder ‘S’ krijgen. Dan heeft de auto 571 pk en 750 Nm. Daarmee is hij nog altijd goed voor een sprint van 0-100 km/h in 3,6 tellen. Juist, een tiende trager dan met 41 pk en 100 Nm meer. Daarmee is ook die versie sneller dan de Audi RS 6 Avant performance, die het in 3,7 tellen doet, ook al heeft die auto 605 pk.
Uitgeklopt
Net als bij de sedan zijn de voorste spatborden uitgeklopt. Zo bieden ze plaats aan de bredere voorwielen. De achterspatborden blijven echter gelijk aan die van de normale E-Klasse. Eerder leek het er nog op dat Mercedes-AMG hem ook achter fors breder zou maken, maar waarschijnlijk wordt dat bewaard voor een nóg snellere variant. De dorpels zijn ook aangepast, zodat hij optisch nog iets naar het asfalt getrokken wordt.
Drift Mode
Technisch is hij identiek aan de E63 sedan en dat betekent dat hij standaard beschikt over de negentrapsautomaat, het ieuwe luchtveringssysteem en het mechanische sperdifferentieel op de achteras voor de E 63 en het elektronische differentieel voor de E 63 S. Met die laatste is het bovendien ook mogelijk om alle kracht naar de achterwielen te sturen in de speciale ‘Drift Mode’. Wel heeft Mercedes-AMG extra werk gemaakt van het uitlaatgeluid, zodat het precies op de Estate afgestemd is.
Ruimte
Praktisch is hij ook nog altijd, want met een bagageruimte van 620 liter – of 1820 liter met de achterbank neergeklapt – doet hij niet onder voor de standaard E-Klasse Estate. Mercedes-AMG trekt het doek officieel van de auto op de Autosalon van Genève in maart. In april starten de verkopen vervolgens en in juni moet hij bij de dealer staan. De prijzen zijn nog niet bekend, maar reken op zo’n 155.000 euro voor de E 63 Estate. Hier zie je alle prijzen van de sedan.
VIDEO: REVIEW MERCEDES-AMG E 63 S 4MATIC+
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?