Meer vermogen voor vernieuwde Mercedes-AMG C 43
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FMercedes-AMG-C-43-4Matic-2018-5-Autovisie.nl_.jpg)
Naast nieuwe bumpers, andere lichtunits en wat kleine aanpassingen in het interieur, krijgt de vernieuwde Mercedes-AMG C 43 4Matic ook meer vermogen. De 3,0 liter V6 perst er voortaan 390 pk uit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FMercedes-AMG-C-43-4Matic-2018-25-Autovisie.nl_.jpg)
Sportiever
“Never change a winning team”, zullen ze gedacht hebben op de designafdeling van Mercedes-Benz. Je moet dan ook goed zoeken om de veranderingen te zijn bij de vernieuwde C-Klasse. De bumpers zijn iets aangepast, de lichtunits zijn nieuw en ook de grille is onder handen genomen. Als Mercedes-AMG C 43 is er nog een aanpassing te zien van de buitenkant: de auto krijgt voortaan vier losse uitlaatpijpen.
V6
Geen zes-in-lijn voor de vernieuwde C-Klasse, maar de bekende 3,0 liter V6 met dubbele turbo. Het blok levert nu 23 pk meer dan voorheen en produceert nu 390 pk. Met 520 Nm blijft het koppel volledig gelijk. Ondanks het extra vermogen heeft de C 43 4Matic precies dezelfde sprintcijfers. Als sedan tik je in 4,7 tellen de 100 km/h aan en met de Estate moet je een tiende langer geduld hebben voor 100 km/h. Wat ook gelijk blijft is de aandrijflijn.
Facelift
Van binnen zijn de wijzigingen ook klein. Zo behoudt de C-Klasse zijn losse scherm op het dashboard, in tegenstelling tot de E-Klasse en zelfs de A-Klasse, waarbij het instrumentarium doorloopt in het scherm van het infotainmentsysteem. Het scherm heeft overigens wel een nieuwe vorm en is groter dan voorheen. Ook zien we het nieuwe stuurwiel, dat inmiddels in vrijwel alle nieuwe modellen van Mercedes te vinden is.
Uitstoot
De facelift brengt niet alleen maar goed nieuws, want het vermogen mag dan hoger zijn, de uitstoot is dat ook. Waar de auto eerst een uitstoot van 183 gram CO2 per kilometer had, stoot hij nu minimaal 209 gram per kilometer uit. Dat betekent uiteraard dat het verbruik – in elk geval op papier – ook gestegen is. Mercedes-AMG geeft nu een verbruik van 9,1 liter per 100 kilometer op, tegenover 7,9 liter per 100 kilometer van de auto voor de facelift. Het ergste is nog dat een hogere CO2-uitstoot bij ons ook automatisch een fors hogere prijs met zich meebrengt. Het kan de auto zomaar 10.000 euro duurder maken dan voorheen… Wat de prijs precies wordt weten we op een later tijdstip.
Genève
Mercedes toont de vernieuwde C-Klasse op de Autosalon van Genève, die donderdag zijn deuren opent voor het publiek. Alle carrosserievarianten zijn onder handen genomen, dus ook de Coupé, de Cabriolet en de Estate.
Lees ook:
Ook interessant
-
AliExpress-versie van de Porsche Panamera komt naar Nederland
-
Je raadt nooit welke F1-coureur deze gepimpte Toyota Supra bezit
-
Nieuwe pick-up van Fiat is goedkoper dan Volkswagen Polo
-
Het Audi-logo kan levensgevaarlijk zijn! Niet doorslikken dus…
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is