In beeld: Blote schouder van nieuwe McLaren Super Series
Het gaat lekker met McLaren. Het merk is qua verkoopaantallen nog geen Ferrari of Lamborghini, maar dat zit er misschien wel in na de introductie van de nieuwe Super Series, waarvan we hier al een kleine teaser zien.
En ja, dat is niet veel. Het enige wat de plaat verraadt, is dat de P14 – zoals de aankomende Super Series intern bij McLaren heet – P1-achtige achterlichten krijgt. Daarbij laat McLaren weten dat de auto twee keer zo efficiënt met luchtstromen omgaat als de 650S. Hij genereert vijftig procent meer downforce en is vijftien procent beter in het koelen van zijn motor (weer een V8 met twee turbo’s). Zijn actieve achtervleugel heeft veel weg van die van de 675LT en spreidt zich uit over de volle carrosseriebreedte.
LEES OOK: KOOLSTOFVEZELKICK – MCLAREN SHOWT MSO CARBON SERIES LT
Eerder deze maand zagen we het koolstofvezel chassis van de P14, dat de naam MonoCage II draagt en 18 kilogram lichter is dan de MonoCage van de 650S. Die laatste bestond niet volledig uit koolstofvezel, maar gedeeltelijk uit metaal. McLaren wil zijn Super Series uitbreiden naar vijftien modellen (momenteel levert het merk de 650S en 650S Spider (de 675LT, 675LT Spider en 688 HS zijn uitverkocht)). De P14 – die mogelijk 720S gaat heten – wordt begin maart op de Autosalon van Genève gelanceerd.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?