McLaren brengt gelimiteerde uitgave van de gelimiteerde 675LT Spider
Een gelimiteerde versie van een gelimiteerde versie. Dat brengt McLaren, want op basis van de tot 500 stuks gelimiteerde 675LT Spider verschijnt de MSO Carbon Series LT. Het gaat om een oplage van 25 stuks. Het productievolume komt bovenop de uitverkochte oplage van de 675LT Spider en Coupé.
En net als de 675LT Spider is ook de MSO Carbon Series LT uitverkocht voordat de wereld kennis met de limited edition heeft kunnen maken. Dat het productievolume gering is, heeft niet alleen met de gewenste exclusiviteit van de sportwagen te maken. Hier speelt ook de productie van de speciale onderdelen die de sportwagen zo uniek maken een belangrijke rol. De MSO Carbon Series LT beschikt namelijk over zichtbaar carbon-koetswerkdelen. McLaren claimt dat de special edition over ongeveer 40% meer koolstofvezel carrosseriedelen beschikt dan de 675LT Spider. Zo zijn de voorbumper met grotere splitser, de luchtinlaten in de flanken, de diffuser, de achterschermen, luchtrem en onderste carrosseriedelen van het lichtgewicht goedje vervaardigd.
“Eigenaren van de 675LT Spider én liefhebbers van het carbon fiber-pretpakket hebben pech”
P1 Carbon-editie
Eigenaren van de 675LT Spider én liefhebbers van het carbon fiber-pretpakket hebben pech. De lichtgewicht carrosseriedelen zijn niet achteraf op een 675LT Spider aan te brengen en kunnen evenmin nog op een nog te bouwen Spider worden aangebracht. Een en ander zou waarschijnlijk komen door de extra hoge prijs die McLaren voor de MSO Carbon Series LT aan de 25 kopers heeft gevraagd. Het carbon-bodypakket voor de P1 kon namelijk wel achteraf worden gemonteerd.
Herfst
McLaren start in de herfst met de productie van de MSO Carbon Series LT. De eerste exemplaren komen voor de jaarwisseling in de garages van de kopers te staan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’