Had McLaren net zijn best gedaan om de onderstelafstelling van de 570GT ten opzichte van de 570S Coupé iets minder scherp te maken, willen enkele klanten liever de setup van de Coupévariant. Dan is McLaren de beroerdste niet en komt de sportwagenbouwer met een zogeheten Sport Pack voor de GT. Tegelijkertijd heeft McLaren nog twee nieuwtjes voor het model. 

Het grote verschil tussen de 570S Coupé en de 570GT is de afstelling van het onderstel. De vering is iets minder straf op de GT. Daarnaast geven de McLaren-techneuten de GT een twee procent lagere stuurrespons. Deze verschillen worden nu geëlimineerd wanneer het Sport Pack wordt besteld. Het stuurhuis en de actuatoren zijn dezelfde als ook op de twee andere carrosserievarianten uit de Sport Series en de adaptieve schokdemping, besturing en Electronic Stability Control hebben dezelfde afstelling als op de S-modellen. McLaren claimt dat door het Sport Pack, dat bijvoorbeeld ook Pirelli P-Zero Corsa-banden omvat, het resultaat een vergelijkbaar weggedrag als de 570S Coupé en Spider is. Wat de prijs van het pakket is, is nog niet bekend.

ELEKTROCHROMATISCH PANORAMADAK

Los van het Sport Pack geeft McLaren de 570GT voortaan standaard koolstof-keramische remschijven mee. Eveneens een nieuwe feature voor de sportwagen is het elektrochromatisch panoramadak. Je kunt de lichtdoorlating zelf regelen. Door middel van een elektrische stroom kan de lichtdoorlatendheid en de kleur van het glas worden veranderd. Er zijn drie mogelijkheden, een groen of donkergrijs getint glazen dak en het door MSO ontwikkelde elektrochromatische panoramadak.

PRIJSLIJST

De 570S kost in de vernieuwde trim minimaal € 258.500,-. De 540C is er voor minimaal € 228.500,-, de 570S voor tenminste € 246.500,-.