Speciale, groene McLaren 570GT eert F1 ‘Longtail’
Kijk, dat is nog eens een fijne gelimiteerde editie! McLaren bouwt zes 570GT’s in een wel hele speciale kleurstelling. Die van de unieke McLaren F1 XP GT.
De F1 XP GT is een straatlegale ‘Longtail’ die McLaren in 1997 bouwde om de F1 GT te homologeren voor het FIA GT-kampioenschap. Het prototype is niet de enige Longtail met een kenteken. Na vragen van klanten bouwde McLaren er twee meer. De F1 XP GT is al sinds 1997 in het bezit van McLaren en valt op door zijn bijzondere groene kleur.
XP Green
Als een eerbetoon aan de F1 XP GT gaat McLaren nu zes speciale 570GT’s bouwen. Ze zijn allemaal in hetzelfde groen gespoten, maar krijgen een aantal oranjebruine accenten. Dezelfde tint vinden we ook terug in het interieur, maar dan aangevuld met groene accenten. In het Verenigd Koninkrijk kost de 570GT in XP Green precies 188.567 pond (ruim 212.000 euro), wat 34.000 pond (38.000 euro) meer is dan een ‘gewone’ 570GT.
Bagageruimte
De McLaren 570GT is de comfortabelere en meer bruikbare variant van de 570S. Hij heeft een grote achterruit (die kan worden geopend) waaronder een bagageruimte schuilgaat. Zijn onderstel en zijn interieur zijn meer op comfort afgesteld. De 570GT heeft echter nog steeds McLarens bekende 3,8 liter twinturbo V8 aan boord. De krachtbron levert 570 pk en 600 Nm.
McLaren F1 XP GT ‘Longtail’
Lees ook:
Ook interessant
-
Porsche 911 S/T-koper heeft een kinderachtig gevoel voor humor
-
Marktplaats: ‘Ook occasionkopers zijn nu het schakelen zat’
-
13.000 euro, 1.400 kilometer range! Dit kan alleen in China
-
Oh oh! Deze elektrische BMW M2 zullen puristen niet leuk vinden
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt