Luister naar de huil van de Aston Martin Valkyrie!
![Aston Martin Valkyrie large-1](https://img.autovisie.nl/images/hTqmRUI5zSy0FTUp_hfXX_agxL0=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Faston-martin-valkyrie-16-large-1.jpg)
Turbo’s? Daar begint de Aston Martin Valkyrie niet aan, dus trakteert de 1146 pk sterke hypersportwagen ons op een hoogtoerige Formule 1-huil die door merg en been gaat. Luister en huiver.
Aston Martins extreme hypercar gaat volgend jaar in productie. Er worden 175 exemplaren gebouwd: 150 voor op de openbare weg en 25 voor op het circuit. De Valkyrie weegt niet meer dan 1030 kilogram, maar heeft dus wel een 1146 pk sterke 6,5 liter Cosworth-V12 achterin (met hybridetechniek, gokken we). Wat Aston Martin voor de Valkyrie wil hebben, is niet officieel bekend. Waarschijnlijk kost hij rond de 3 miljoen euro.
Sneller dan 919 Hybrid Evo
Die 25 circuitvarianten van de Valkyrie gaan Valkyrie AMR Pro heten. Ze zijn nog krachtiger en nog lichter. Volgens Red Bull-teambaas Christian Horner zal de Valkyrie AMR Pro op de Nordschleife sneller zijn dan de Porsche 919 Hybrid Evo. Die laatste zette eerder dit jaar het absolute ronderecord op de ring bijna een minuut scherper. De Porsche ging rond in 5:19,55 minuten.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?