Lamborghini Huracán S krijgt vierwielbesturing
Voordat Lamborghini de Huracán in 2022 door een compleet nieuwe generatie vervangt, ondergaat de sportwagen nog een opfrisbeurt. In zijn tweede levensfase krijgt de Huracán een herziene middentunnel, een naamsverandering, vierwielbesturing en een motorupgrade.
Nog dit najaar toont Lamborghini de opgewaardeerde Huracán. Een exacte lanceringsdatum is niet bekend, maar reken op november wanneer in Los Angeles de LAIAS wordt gehouden. De fabrikant stelt wel vaker nieuwe modellen aan de vooravond van die autotentoonstelling voor, ondanks dat de Italianen er zelf geen stand hebben. Oorspronkelijk zou de opgefriste Huracán op de Autosalon van Parijs debuteren, maar de autobouwer slaat dit jaar de autoshow over. Een dealer vertegenwoordigt het legendarische sportwagenmerk op de Franse beursvloer.
Vierwielbesturing
De Huracán, waarvan er inmiddels al meer dan 11.000 stuks zijn gemaakt, wordt afgelost door de Huracán S, een aanduiding die overigens nog niet officieel is bevestigd. Het gaat met name om enkele exterieure aanpassingen, die de aerodynamica en onderhuidse techniek ten goede komen. De technische aanpassingen zijn groter. Zo krijgt de sportwagen, die meteen als coupé en als Spider bestelbaar wordt, een opgevoerde V10-motor en vierwielbesturing. Ook verandert er een en ander in het interieur. Volgens Lamborghini Talk zal in de middentunnel een groot scherm met elektronisch instelbare functionaliteiten verschijnen.
Prijs
Lamborghini accepteert al orders voor de Huracán S, ondanks dat de auto nog niet officieel is voorgesteld. De prijs van de nieuweling is evenmin bekend. Vast staat dat er een prijsverhoging zal worden doorgevoerd, maar gezien de technische opwaardering is die verklaarbaar. De eerste exemplaren zullen begin volgend jaar bij de klanten arriveren.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard