Lamborghini Huracán EVO heeft 640 pk
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Flamborghini-huracan-evo-2019-foto-1.jpg)
Een aangescherpt uiterlijk, meer rijdynamiek, een atmosferische V10 met méér power: de nieuwe Lamborghini Huracán EVO is er volgens de Italianen in alle opzichten op vooruitgegaan.
Rap
Om te beginnen met de krachtbron: achterin lepelt Lamborghini nog altijd een atmosferische 5,2-liter V10-motor, maar nu met 640 pk (+30 pk) en in totaal 600 Nm koppel. Genoeg power voor een 0-100-sprint van slechts 2,9 seconden en een topsnelheid van dik 325 km/u. En voor de echte cijferfreaks: de acceleratie van 0-200 km/u kost slechts 9,0 seconden. Rap dus. Maar dat was de Huracán altijd al.
Aangescherpt
De nieuwe Huracán EVO zet volgens Lamborghini ook stappen op het gebied van beleving en rijdynamiek. Zo hangt de V10-motor nog scherper aan het gas en is ook de zeventraps Lamborghini Dual Clutch (LDF) transmissie met dubbele koppeling aangescherpt. De elektronische stuurbekrachtiging kreeg een update, Lamborghini installeert voortaan vierwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering op de vooras en Lamborghini All-wheel Steering op de achteras) en de EVO-versie krijgt Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI): het brein van de auto dat alles regelt op basis van input van de bestuurder.
Touchscreen
In het interieur is er weinig nieuws te bespeuren, behalve dan een nieuw infotainmentsysteem met op een middenconsole een 8,4-inch groot touchscreen. De levering van de Lamborghini Huracán EVO start medio 2019.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
F1-simulator in privéjet Verstappen: zoveel uren extra kan hij trainen
-
Lamborghini zwaait de V12 uit met de Invencible en Auténtica
-
Wordt dit de nieuwe Tesla Model 3 hatchback?
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?