Lamborghini Huracán EVO heeft 640 pk
Een aangescherpt uiterlijk, meer rijdynamiek, een atmosferische V10 met méér power: de nieuwe Lamborghini Huracán EVO is er volgens de Italianen in alle opzichten op vooruitgegaan.
Rap
Om te beginnen met de krachtbron: achterin lepelt Lamborghini nog altijd een atmosferische 5,2-liter V10-motor, maar nu met 640 pk (+30 pk) en in totaal 600 Nm koppel. Genoeg power voor een 0-100-sprint van slechts 2,9 seconden en een topsnelheid van dik 325 km/u. En voor de echte cijferfreaks: de acceleratie van 0-200 km/u kost slechts 9,0 seconden. Rap dus. Maar dat was de Huracán altijd al.
Aangescherpt
De nieuwe Huracán EVO zet volgens Lamborghini ook stappen op het gebied van beleving en rijdynamiek. Zo hangt de V10-motor nog scherper aan het gas en is ook de zeventraps Lamborghini Dual Clutch (LDF) transmissie met dubbele koppeling aangescherpt. De elektronische stuurbekrachtiging kreeg een update, Lamborghini installeert voortaan vierwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering op de vooras en Lamborghini All-wheel Steering op de achteras) en de EVO-versie krijgt Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI): het brein van de auto dat alles regelt op basis van input van de bestuurder.
Touchscreen
In het interieur is er weinig nieuws te bespeuren, behalve dan een nieuw infotainmentsysteem met op een middenconsole een 8,4-inch groot touchscreen. De levering van de Lamborghini Huracán EVO start medio 2019.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘Familiegezicht keert bij sommige merken tot vervelens toe terug’
-
Ook voor Nederland: elektrische auto met ‘901 kilometer range’
-
Nieuwe solid state-accu voor elektrische auto’s: 80% meer EV-range
-
A-segment keert terug: deze budget-EV’s kun je straks verwachten
-
Koop nu de 1.000 pk sterke doodskist op wielen van John Cena
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Jeep Wrangler
-
VW ontbindt afspraak werkzekerheid: grote ontslagronde op komst?
-
Toont Skoda haar ware gezicht met de Elroq?
-
Flying Spur is de krachtigste Bentley-sedan ooit
-
Benzineprijs omhoog: ‘opbrengst onterecht naar gat in schatkist’
-
Met opmerkelijke claim vergelijkt Nissan de Ariya Nismo en GT-R
-
‘Geef eens gas’ gaat faliekant mis bij Dodge Challenger Hellcat