LaFerrari Aperta: Net onthuld, al lang uitverkocht
![laferrari_0](https://img.autovisie.nl/images/j_Pmga0wrfpW0NSK4d5UyA2Ak1Q=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Flaferrari_0.jpg)
Interesse in deze LaFerrari Aperta? Pech gehad! Volgens Ferrari-baas Sergio Marchionne zijn alle klanten voor de auto al benaderd. Dus kijk nog even goed op de deurmat of daar geen ‘cavallino rampante’-enveloppe ligt.
![laferrari_serie_limitata_1](https://img.autovisie.nl/images/NiEgUHMOT83_uJvYKmzgO-Iks5s=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Flaferrari_serie_limitata_1.jpg)
Ach nee, om eerlijk te zijn heeft ook dat geen nut. De 209 exemplaren die Ferrari van de LaFerrari Aperta bouwt, zijn allemaal al vergeven. En waar de ‘gewone’ LaFerrari voor ongeveer 1 miljoen euro over de toonbank ging, moeten kopers van een Aperta gewoon even tussen de 1,8 en 2 miljoen euro, exclusief belastingen, uit hun zakken opdiepen. Dat bevestigde een woordvoerder van Ferrari aan Autovisie.
“De Aperta is, volgens Ferrari, net zo snel als de coupéversie van de LaFerrari”
Wat er anders is aan de machine? Het dak natuurlijk en ook het koolstofvezel chassis, dat op een aantal plekken flink is verstevigd ten behoeve van de torsiestijfheid. Daarbij heeft Ferrari aan de aerodynamica van de auto gesleuteld. Dit om de Aperta dezelfde Cw-waarde te geven als zijn dichte broer. Motorisch blijft alles bij hetzelfde.
LEES OOK: TOPSTATION MET INSTAPMOTOR – FERRARI GTC4LUSSO T
Dat betekent dat de Aperta een 6,3 liter V12 heeft, die is gekoppeld aan een elektromotor. Samen leveren ze een vermogen van 963 pk, waarmee de Aperta, volgens Ferrari, net zo snel is als de coupéversie van de LaFerrari. Van stilstand naar 100 km/h moet dus in minder dan 3,0 seconden te doen zijn. De topsnelheid van de open LaFerrari ligt op meer dan 350 km/h.
![laferrari_serie_limitata_4](https://img.autovisie.nl/images/V25reg7VJnwUzISvomoSu09-eIo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Flaferrari_serie_limitata_4.jpg)
![laferrari_0](https://img.autovisie.nl/images/8DH0DYOM_b_pvA6TBzz974FT95A=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Flaferrari_0.jpg)
![laferrari_serie_limitata_4](https://img.autovisie.nl/images/V25reg7VJnwUzISvomoSu09-eIo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Flaferrari_serie_limitata_4.jpg)
![laferrari_0](https://img.autovisie.nl/images/8DH0DYOM_b_pvA6TBzz974FT95A=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Flaferrari_0.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?