Hybrid Kinetic K550 en K750: Maserati Levante uit China
Normaal gesproken zouden we zeggen dat de Chinezen weer eens een Westers ontwerp hebben gejat, maar dat kunnen we nu niet. Want deze Hybrid Kinetic K550 en K750 lijken weliswaar op de Maserati Levante, maar ze zijn ontworpen door Pininfarina.
En ondanks de naam Hybrid Kinetic zijn de K550 en K750 geen conventionele hybrides. Ze worden aangedreven door elektromotoren, die door een turbine onder de motorkap van elektriciteit worden voorzien.
“De turbine drijft niet de auto aan, maar zorgt voor het opladen van het accupakket”
De krachtbron schijnt 80 pk te leveren en is in staat om op meerdere brandstofsoorten te draaien. De turbine drijft niet de auto aan, maar zorgt voor het opladen van het accupakket dat onder de vloer van de K550 en K750 is ingebouwd.
LEES OOK: HYBRID KINETC H600 – ELEKTROLUXE MET PININFARINA-STYLING
Specificaties van de aandrijflijn geeft Hybrid Kinetic niet, maar de H600-sedan, die vorige maand in Genève stond, produceert 800 pk en heeft een actieradius van 998 kilometer.
Lees ook:
Ook interessant
-
Mini John Cooper Works Electric en Aceman is sneller dan een Ferrari
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
-
Zo wilde Volkswagen de Golf 50 jaar geleden eigenlijk noemen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken
-
Zo pakt België buitenlanders die rijden onder invloed hard aan
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen