Hybrid Kinetic K550 en K750: Maserati Levante uit China
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-a6112fd62a05998431b2d2e58c13c0e2-205180538-1.jpg)
Normaal gesproken zouden we zeggen dat de Chinezen weer eens een Westers ontwerp hebben gejat, maar dat kunnen we nu niet. Want deze Hybrid Kinetic K550 en K750 lijken weliswaar op de Maserati Levante, maar ze zijn ontworpen door Pininfarina.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170412-hk-5p-tqa-1.jpg)
En ondanks de naam Hybrid Kinetic zijn de K550 en K750 geen conventionele hybrides. Ze worden aangedreven door elektromotoren, die door een turbine onder de motorkap van elektriciteit worden voorzien.
“De turbine drijft niet de auto aan, maar zorgt voor het opladen van het accupakket”
De krachtbron schijnt 80 pk te leveren en is in staat om op meerdere brandstofsoorten te draaien. De turbine drijft niet de auto aan, maar zorgt voor het opladen van het accupakket dat onder de vloer van de K550 en K750 is ingebouwd.
LEES OOK: HYBRID KINETC H600 – ELEKTROLUXE MET PININFARINA-STYLING
Specificaties van de aandrijflijn geeft Hybrid Kinetic niet, maar de H600-sedan, die vorige maand in Genève stond, produceert 800 pk en heeft een actieradius van 998 kilometer.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170412-hk-5p-side-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-58be51dcbefaf115a03d5712f15c2935-205180568-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170414-hk-7p-tqp-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170412-hk-5p-tqp-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-d3c8d9359807a6196dd96b206c53668b-205180536-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170414-hk-7p-side-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-29dadec8d117e0df486fc4d2a70aa78b-205180534-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhk-k750-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170412-hk-5p-side-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-58be51dcbefaf115a03d5712f15c2935-205180568-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170414-hk-7p-tqp-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170412-hk-5p-tqp-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-d3c8d9359807a6196dd96b206c53668b-205180536-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2F20170414-hk-7p-side-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhss-storage-midas-29dadec8d117e0df486fc4d2a70aa78b-205180534-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fhk-k750-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: Triumph Dolomite – Achterwaartse vooruitgang
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQE
-
Ruzie met de buren? Dan is deze Hummer de ideale auto voor jou
-
Verkoopcijfers 2023 – Dit merk verkocht in Nederland 13.000 procent meer auto’s
-
Met deze auto wordt Alpine weer belangrijk op het circuit
-
Waarom je toekomstige Hyundai’s niet naast Joel Beukers moet neerzetten
-
Deze Fiat Panda is voor als je geen Mercedes-AMG G 63 6×6 kan betalen
-
Reorganisatie bij Volkswagen! Omdat het dak nog steeds in brand staat
-
Batterijwissels de toekomst? Nio sluit deal met Volvo-fabrikant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair