Haardroger eerste klas: Lamborghini Huracán Spyder
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Side-View-Open.jpg)
Ook al hebben McLaren en Ferrari de 650S Spider en 488 Spider voorzien van een inklapbare hardtop, Lamborghini blijft met de Huracán Spyder trouw aan de elektrisch bedienbare stoffen kap.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Rear.jpg)
Officieel heet de open tweezitter Huracán LP610-4 Spyder en daaruit filtert de kenner al direct de specificaties van de krachtbron van de Lamborghini. En die is in de Spyder niet anders dan in de coupé. Er ligt nog steeds een 5,2 liter V10 achter de stoelen, die met een vermogen van 610 pk minder krachtig is dan de turboblokken uit de 650S en 488 (respectievelijk 650 en 670 pk).
Hoe dan ook, met een sprinttijd van 3,4 seconden van stilstand naar 100 km/h en een topsnelheid van 324 km/h is de vierwielaangedreven Huracán Spyder meer dan snel genoeg. Daarbij is te verdedigen dat de soundtrack van de atmosferische tiencilinder een stuk spectaculairder is dan de wat getemperde turboblokken van de McLaren en Ferrari. De Lambo komt in ieder geval begin 2016 op de markt. Wat hij kost, is nog niet bekend.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-SpyderLP-610-4-Side-View-Closed.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Front.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-SpyderLP-610-4-Side-View-Closed.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Front.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
De Alpine A390-crossover rijdt écht net als een A110-sportwagen
-
Dit eist Peugeot van Europa voor een succesvolle EV-transitie
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek