Haardroger eerste klas: Lamborghini Huracán Spyder
![](https://img.autovisie.nl/images/79A8vM-cURy20ahN-pkx-qdEEyc=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Side-View-Open.jpg)
Ook al hebben McLaren en Ferrari de 650S Spider en 488 Spider voorzien van een inklapbare hardtop, Lamborghini blijft met de Huracán Spyder trouw aan de elektrisch bedienbare stoffen kap.
![](https://img.autovisie.nl/images/2EVb_XJUIXMLj98OvwCayDrPouo=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Rear.jpg)
Officieel heet de open tweezitter Huracán LP610-4 Spyder en daaruit filtert de kenner al direct de specificaties van de krachtbron van de Lamborghini. En die is in de Spyder niet anders dan in de coupé. Er ligt nog steeds een 5,2 liter V10 achter de stoelen, die met een vermogen van 610 pk minder krachtig is dan de turboblokken uit de 650S en 488 (respectievelijk 650 en 670 pk).
“Er ligt nog steeds een 610 pk sterke 5,2 liter V10 achter de stoelen”
Hoe dan ook, met een sprinttijd van 3,4 seconden van stilstand naar 100 km/h en een topsnelheid van 324 km/h is de vierwielaangedreven Huracán Spyder meer dan snel genoeg. Daarbij is te verdedigen dat de soundtrack van de atmosferische tiencilinder een stuk spectaculairder is dan de wat getemperde turboblokken van de McLaren en Ferrari. De Lambo komt in ieder geval begin 2016 op de markt. Wat hij kost, is nog niet bekend.
![](https://img.autovisie.nl/images/LiSy2QtZXhAI-XSeLEXnXZBxWaA=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-SpyderLP-610-4-Side-View-Closed.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/AWQgjDEegEoHa5ZbPZmIUKjdw1w=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Interior.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/IxKWaVq17GIBScpuPoR7KjteDl8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Front.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/LiSy2QtZXhAI-XSeLEXnXZBxWaA=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-SpyderLP-610-4-Side-View-Closed.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/AWQgjDEegEoHa5ZbPZmIUKjdw1w=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Interior.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/IxKWaVq17GIBScpuPoR7KjteDl8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FLamborghini-Hurac%C3%A1n-Spyder-LP-610-4-Front.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?