Lichtere Ford GT Competition Series… is niet lichter
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/qnrmOamAD3gEsHs-ftSOeA4YK3c=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10001.jpg)
Ford is niet helemaal eerlijk geweest. Eind januari meldde het merk dat de nieuwe GT een droog gewicht heeft van 1385 kg. En dat klopt weliswaar, maar alleen als je een verregaand gestripte Ford GT Competition Series besteld.
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/Ft86t9qDyJvZxeG-l3cFTUxQ1Yc=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10006.jpg)
De ‘gewone’ GT is dus zwaarder, al zegt Ford niet hoeveel zwaarder. Het zal echter best wat schelen, want de Competition Series neemt zijn dieet bloedserieus. Hij heeft bijvoorbeeld een lichtgewicht motorkap van Perspex, een dunner raampje achter de bestuurder, koolstofvezel wielen, een titanium uitlaat en wordt geleverd zonder airconditioning, een radio, speakers, bekerhouders en opbergvakjes.
LEES OOK: FORD GT WAST MCLAREN 675LT DE OREN… ALDUS FORD
Daardoor weegt de ‘lichtgewicht’ Ford GT dus 1385 kg, wat nog altijd meer is dan de McLaren 675LT (1230 kg) en Ferrari 488 GTB (1370 kg). Voor de aandrijving van de Competition Series zorgt de bekende 3,5 liter twinturbo V6, die 656 pk en 746 Nm levert. Het model is te bestellen in zes kleuren: Shadow Black, Frozen White, Ingot Silver, Liquid Blue, Liquid Grey en Triple Yellow.
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/vZM0KiS7jy8R8EPw7hdnPtTwSGs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10000.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/yNyWe9wC7d-m_k0nvpIDgE5vcq4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10008.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/_fxFGzdO-vqfXcUnF7U7X6wc4HI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10009.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/mkwPtfM2830jeuyDlAnUwxUGBxg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10002.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/zEFkW6xfn1uTBZn-7vZggDPzEn8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10004.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/6C4MBMesDfHGJLacwb-gJcr4L9g=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10003.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/JtDFTJHmpaQZiMVFycMRL39EFUk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10007.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/XiB973t38h3peA4hgadcTTbxJdI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10005.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/vZM0KiS7jy8R8EPw7hdnPtTwSGs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10000.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/yNyWe9wC7d-m_k0nvpIDgE5vcq4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10008.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/_fxFGzdO-vqfXcUnF7U7X6wc4HI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10009.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/mkwPtfM2830jeuyDlAnUwxUGBxg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10002.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/zEFkW6xfn1uTBZn-7vZggDPzEn8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10004.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/6C4MBMesDfHGJLacwb-gJcr4L9g=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10003.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/JtDFTJHmpaQZiMVFycMRL39EFUk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10007.jpg)
![Ford GT Competition Series](https://img.autovisie.nl/images/XiB973t38h3peA4hgadcTTbxJdI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fgt-competition-series-10005.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?