Groene geweldenaar: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10004.jpg)
Porsche heeft weer een gave, zeer krachtige én milieuvriendelijke primeur op de Autosalon van Genéve: de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10002.jpg)
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
En wát een indrukwekkende cijfers: 680 pk, 850 Nm (nota bene vanaf nauwelijks meer dan stationair toerental), een sprint van 0-100 km/u in 3,4 seconden en een topsnelheid van 310 km/u. Dat zijn absolute supercarwaarden, maar dan voor een limousine.
Je zou de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid zelfs een hyperlimousine kunnen noemen, want volgens het Duitser merk deelt de auto de ‘booststrategie’ met de Porsche 918 Spyder. Op louter elektro-power kan ‘ie vijftig kilometer rijden, het verbruik volgens de NEDC bedraagt 2,9 liter op honderd kilometer – de CO2-uitstoot komt dus uit op 66 gram per kilometer.
V8
Niet dat de geblazen 4.0-liter V8 zo ouderwets is, overigens. Die levert zo’n 550 pk, terwijl de elektromotor goed is voor 136 pk. Dat vermogen komt via een 8-traps PDK op alle vier de wielen terecht.
Luchtvering is standaard, net als keramische remmen, diverse prestatieverbeterende hulpsystemen en 21-inch lichtmetaal. Daarnaast kunnen geïnteresseerden kiezen uit een reguliere uitvoering of een auto met 15 centimeter langere wielbasis
De Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is nu al te bestellen en wordt in juli geleverd in Nederland. Een reguliere versie heeft een vanafprijs van € 198.600, de de luxere Executive-uitvoering kost minimaal € 212.300.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fpanamera-s-e-hybrid-10003.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Fiat Panda is voor als je geen Mercedes-AMG G 63 6×6 kan betalen
-
Reorganisatie bij Volkswagen! Omdat het dak nog steeds in brand staat
-
Batterijwissels de toekomst? Nio sluit deal met Volvo-fabrikant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair
-
Dit is wat je moet doen als je auto gaat slippen
-
Deze Chinese krachtpatser heeft wél een verbrandingsmotor
-
Betaalbaar elektrisch rijden: dit is de Renault 5 E-Tech
-
Ruiten beslagen: Zo kom je zo snel mogelijk van condens af
-
Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
-
Autoverzekering keert in deze landen niet uit als je zonder winterbanden rijdt