Ford Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid in 2020
Ford komt in 2020 met 48-volt mild-hybrid modellen van de Ford Focus en Ford Fiesta. Hoe de modellen gaan heten? Hier het antwoord: Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid.
Het concept
Cijfers van de EcoBoost Hybrid-aandrijflijnen kan Ford nog niet melden, wel maakt de autobouwer bekend voor welk concept er gekozen is. Ford rust de Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid uit met een geïntegreerde startmotor/generator met riemaandrijving (BISG: Belt-Driven Integrated Starter/Generator). Deze BISG vervangt de standaard dynamo en maakt regeneratie en opslag van energie mogelijk die gewoonlijk verloren gaat bij het remmen en in vrijloop uitrollen. Die energie wordt gebruikt om een luchtgekoelde 48-volt lithium-ionaccu op te laden.
De voordelen
De in de 1.0-liter EcoBoost driepitter geïntegreerde BISG fungeert ook als motor die de opgeslagen energie gebruikt voor meer koppel tijdens normaal rijden en accelereren, en die de elektrische hulpapparatuur van de auto aandrijft. Volgens Ford moet dat alles resulteren in vlottere acceleraties en een lager brandstofverbruik.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe presteert hij in de winter?
-
Dubieuze uitgaven CEO en grote kosten: dit EV-merk is nu failliet
-
Dit is het allergrootste schip om auto’s te vervoeren
-
Video: wéér crasht een Ferrari F40, ditmaal die van Lando Norris
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is