Ford Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid in 2020
Ford komt in 2020 met 48-volt mild-hybrid modellen van de Ford Focus en Ford Fiesta. Hoe de modellen gaan heten? Hier het antwoord: Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid.
Het concept
Cijfers van de EcoBoost Hybrid-aandrijflijnen kan Ford nog niet melden, wel maakt de autobouwer bekend voor welk concept er gekozen is. Ford rust de Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid uit met een geïntegreerde startmotor/generator met riemaandrijving (BISG: Belt-Driven Integrated Starter/Generator). Deze BISG vervangt de standaard dynamo en maakt regeneratie en opslag van energie mogelijk die gewoonlijk verloren gaat bij het remmen en in vrijloop uitrollen. Die energie wordt gebruikt om een luchtgekoelde 48-volt lithium-ionaccu op te laden.
De voordelen
De in de 1.0-liter EcoBoost driepitter geïntegreerde BISG fungeert ook als motor die de opgeslagen energie gebruikt voor meer koppel tijdens normaal rijden en accelereren, en die de elektrische hulpapparatuur van de auto aandrijft. Volgens Ford moet dat alles resulteren in vlottere acceleraties en een lager brandstofverbruik.
Lees ook:
Ook interessant
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland