Fisker Emotion toont achterzijde
Voor het debuut van de Fisker Emotion moeten we geduld hebben tot eind 2017. Dat weerhoudt het merk er niet van om ons alweer lekker te maken voor de nieuwe elektrische auto.
Technologie
De Fisker Emotion wordt een volledig elektrische sedan met een range van meer dan 600 kilometer. Henrik Fisker, de grote baas van het bedrijf, belooft dan ook dat de auto over compleet nieuwe accutechnologie beschikt, die dat mogelijk moet maken. Het moet geen betaalbaar alternatief voor een Tesla Model S worden, maar juist een zeer exclusieve elektrische auto. Naast bijzondere accu’s gebruikt Fisker namelijk ook veel – kostbare – lichtgewicht materialen, waaronder koolstofvezel. De accu’s worden zo laag mogelijk geplaatst, wat het zwaartepunt ten goede komt.
Design
Fisker, die eerder de Aston Martin DB9, de BMW Z8 en natuurlijk de Fisker Karma tekende, geeft de Emotion duidelijk twee gezichten mee. Zo agressief als de neus is, zo beschaafd is hij van achteren. Hier geen grote openingen, geen wilde lijnen, maar vooral een heel clean vormgegeven achterkant. De achterverlichting belooft ook heel herkenbaar te worden. En profil doet de Fisker Emotion duidelijk denken aan de Model S, maar dat heeft er ook mee te maken dat Fisker het design zo aerodynamisch mogelijk wilde maken.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland