Stijn Kuster
Stijn Kuster Nieuws 16 sep 2020
Leestijd: 2 minuten

Ferrari presenteert de nieuwe Ferrari Portofino M

Geen ingrijpende exterieure aanpassingen voor de tweede generatie Portofino, maar een technische upgrade van Ferrari’s coupéconvertible. Hij is krachtiger dan zijn voorganger en belooft ook dynamischer te zijn.

Met 620 pk uit de aangepaste V8-motor is de Portofino M precies 20 pk krachtiger dan zijn voorganger die ook Portofino heet. Het extra vermogen is bereikt door onder andere technische ingrepen, zoals een snelheidssensor in de turbo en de toepassingen van een luchtversneller die tot wel 5.000 toeren per minuut meer draait dan de turbo’s op de V8 in de Portofino (zonder M van Modificata). . Door speciale software moet de nieuwe Portofino M goed aan het gas hangen, aldus Ferrari. Door speciale software zou er geen turbo lag meer moeten zijn. De vernieuwde motor levert onveranderd 760 Nm aan koppel.

Transmissie

De nieuwe Portofino M krijgt in navolging van de Roma en SF90 Stradale de compleet nieuwe 8-traps automaat en heeft dus een verzet meer dan de vorige Portofino. Deze automaat met dubbele koppeling heeft langere overbrengingsverhoudingen en (in tegenstelling tot de SF90 Stradale) een mechanische achteruitversnelling.

Ferrari Portofino M
Ferrari Portofino M

Exterieur

Aan de ronde achterlichten en de samengeknepen kont zie je direct dat het een Ferrari is. Toch is er wel wat meer veranderd ten opzichte van het vorige model. Ferrari heeft er alles aan gedaan om de Portofino zo aerodynamisch mogelijk te maken. De cabrio heeft een veel agressievere neus met aluminium openingen. Aan de achterkant vinden we een compleet nieuwe diffuser, die naar wens in carbonfibre kan worden uitgevoerd.

Ferrari Portofino M
Ferrari Portofino M

Het interieur

Binnen vinden we een 10,25 inch scherm als instrumentarium, maar met een (heerlijk) ouderwetse toerenteller. Op het dashboard van de nieuwe Ferrari zelf zien we knoppen voor onder andere de airco. De passagier kan desgewenst de bestuurder in de gaten houden via een optioneel verkrijgbaar display in het dashboard. Op dit 7 inch scherm ziet de passagier bijvoorbeeld de snelheid, het toerental en de ingeschakelde versnelling. De stoelen kunnen optioneel op drie plekken gekoeld en verwarmd worden.

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.