Dit is het nieuwe hoofdkantoor van Polestar in Zweden
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fpolestar-cube-goteburg-6.jpg)
Polestar heeft deze week zijn nieuwe hoofdkantoor geopend in het Zweedse Göteborg. Gezellig naast Volvo, waar Polestar veel technologie en kennis mee deelt.
Polestar Cube
Het nieuwe pand – de zogeheten Polestar Cube – is ontworpen door architecturenbureau Bornstein Lyckefors. Het pand symboliseert een ‘guiding star’, in de hoop dat Polestar een rooskleurige toekomst krijgt.
Polestar Production Centre komt in China
Polestar bouwt ondertussen in Chengdu door aan het Polestar Production Centre. Daar worden straks alle auto’s gebouwd. Te beginnen met de Polestar: een 600 pk en 1.000 Nm sterke plug-inhybride sportcoupé. In Europa gaat de Polestar 1 minimaal 155.000 euro kosten. De auto kan 150 kilometer elektrisch rijden (theoretisch) dankzij een accupakket van 34 kWh.
Polestar 2 en 3
Polestar presenteert in 2019 al zijn tweede model die de voor de hand liggende naam Polestar 2 krijgt. Dit wordt een compacte volledig elektrische auto als tegenhanger van de Model 3. De Polestar 3, een elektrische SUV, staat daarna op het programma. De strategie van Polestar is kinderlijk eenvoudig. De Polestar 1 blijft de enige PHEV. Na de 1 wordt alles volledig elektrisch. Polestar is net als Volvo, Lynk & Co en Lotus onderdeel van het Chinese Geely.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Polestar 4 kan straks zelfstandig rijden! Maar niet overal…
-
In dit land mogen merken hun elektrische auto’s niet ‘uitstootvrij’ noemen
-
Met zijn 884 pk mikt de elektrische Polestar 5 op de Porsche Taycan
-
Dit is waarom de nieuwe Polestar 4 geen achterruit heeft
-
Waarom de snelste Polestar niet het model met de meeste pk’s is
-
Wordt de ET5 Touring de doorbraak van Nio in Nederland?
-
MG 4 Electric met 520 kilometer range is opeens 3500 euro goedkoper
-
Ni hao, er komen nog eens 3 Chinese automerken naar Europa
-
Dit kost de nieuwe Toyota C-HR in Nederland
-
Aan de filezwaarte kun je zien dat we niets hebben geleerd van corona
-
Hoe duur kan je de goedkoopste auto van Nederland maken?
-
En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…