Deze Skoda-coupé blijft in China
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda-kodiaq-gt-3-1.jpg)
Skoda heeft na een uitgebreide teaserperiode het doek getrokken van de nieuwe Skoda Kodiaq GT. De coupévariant van de Kodiaq blijft in China: de grootste markt van het Tsjechische merk. Een op de vier Skoda-modellen wordt in China verkocht.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda-kodiaq-gt-2-1.jpg)
Coupédak
De 4,63 meter lange Kodiaq GT met coupédak beleeft zijn wereldpremière op de 2018-editie van de Guangzhou Motor Show. Skoda levert de Kodiaq GT met twee benzinemotoren. Een 186 pk sterke 2.0 TSI met voorwielaandrijving is standaard. Optioneel levert Skoda een 220 pk sterke 2.0 TSI. Die heeft standaard vierwielaandrijving en een zeventraps DSG-automaat.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda-kodiaq-gt-1-1.jpg)
Vlaggenschip
De Kodiaq GT is Skoda’s nieuwe vlaggenschip van Skoda op de Chinese markt. China wordt het enige land waar Skoda vier SUV’s aan zal bieden: de Kamiq, Karoq, Kodiaq en Kodiaq GT. In Europa kennen we alleen de Karoq en Kodiaq, maar een kleinere Yeti-vervanger is onderweg. De Kamiq is net als de Kodiaq GT speciaal voor de Chinese markt ontwikkeld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Mokka GSE Rally bezorgt Opel een ‘Oké boomer’-momentje
-
Tesla heeft dit probleem nog in ieder geval vijf jaar
-
Caravan trekken wordt (iets) makkelijker met deze elektrische Peugeot
-
Duik in de prijslijst: de Audi A6 mét brandstofmotor
-
In het interieur kun je écht zien dat deze Nissan Micra een Renault 5 is
-
Lexus ES lijkt op goedkopere Toyota, toch ga je enkel deze zien
-
Toyota vernieuwt verkooptopper: dit is de nieuwe RAV4
-
Comeback: Dit is de nieuwe Fiat Grande Panda 4×4
-
Horrorbeelden: remmen AMG GT begeven het op hoge snelheid
-
Deze speciale flitsers delen vanaf nu enkel boetes van 430 euro uit
-
Met enkel elektrische auto’s kom je er niet, aldus BMW
-
Nieuwe Nissan-CEO: ‘Ik heb met vier of vijf crises tegelijk te maken’