De Rit: Andreas Bovensiepen, directeur Alpina
In de schaduw van BMW M bezet Alpina een kleine niche van de luxemarkt. De tuner die eigenlijk fabrikant is, verkoopt niet meer dan 1700 auto’s per jaar. Dat aantal moet omhoog, vindt directeur Andreas Bovensiepen, maar niet teveel. Autovisie zocht Herr Bovensiepen in de fabriek op. In Autovisie 24 lees je het volledige interview.
Vijf opvallende uitspraken van Herr Bovensiepen
“De driecilinder van de i8 ligt overdwars achterin, dus kunnen we er geen zes-in-lijn of V8 inzetten.”
“Sorry, jongens. Heel even wachten tot de deur weer dicht is. We doen onderstelwerk voor BMW en er staan daar prototypes die jullie niet mogen zien.”
“Diesel blijft belangrijk in een wereld waarin emissie-eisen strenger en strenger worden.”
“Alle visuele aanpassingen aan BMW-modellen zijn functioneel en worden door de windtunnel gedicteerd. De andere zaken bepalen mijn vader, mijn broer en ik. “
“In Japan bestelt ongeveer 80 procent van onze klanten de strepen, in Duitsland zo’n 40 procent en in de Verenigde Straten slechts 20 procent.
Autovisie 24 ligt nu in de winkel.
*Foto’s Jerome Wassenaar
ZIE OOK: SJOERDS WEETJES 42 OVER DE ALPINA ROADSTER V8
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste