De Rit: Andreas Bovensiepen, directeur Alpina
In de schaduw van BMW M bezet Alpina een kleine niche van de luxemarkt. De tuner die eigenlijk fabrikant is, verkoopt niet meer dan 1700 auto’s per jaar. Dat aantal moet omhoog, vindt directeur Andreas Bovensiepen, maar niet teveel. Autovisie zocht Herr Bovensiepen in de fabriek op. In Autovisie 24 lees je het volledige interview.
Vijf opvallende uitspraken van Herr Bovensiepen
“De driecilinder van de i8 ligt overdwars achterin, dus kunnen we er geen zes-in-lijn of V8 inzetten.”
“Sorry, jongens. Heel even wachten tot de deur weer dicht is. We doen onderstelwerk voor BMW en er staan daar prototypes die jullie niet mogen zien.”
“Diesel blijft belangrijk in een wereld waarin emissie-eisen strenger en strenger worden.”
“Alle visuele aanpassingen aan BMW-modellen zijn functioneel en worden door de windtunnel gedicteerd. De andere zaken bepalen mijn vader, mijn broer en ik. “
“In Japan bestelt ongeveer 80 procent van onze klanten de strepen, in Duitsland zo’n 40 procent en in de Verenigde Straten slechts 20 procent.
Autovisie 24 ligt nu in de winkel.
*Foto’s Jerome Wassenaar
ZIE OOK: SJOERDS WEETJES 42 OVER DE ALPINA ROADSTER V8
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Zuid-Hollandse stad is laadpaalkampioen van Nederland
-
Waarom Shell duizend eigen tankstations gaat verkopen
-
Fisker heeft geen geld meer en stopt tijdelijk de productie
-
‘Houd op met vernielen van je Cybertruck!’, zegt Tesla tegen kopers
-
Ruim driekwart van de mannen is weleens agressief in het verkeer
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Smart #3
-
Duurtest: Toyota Prius – Hoe goed is hij daadwerkelijk?
-
Koop nu snel een Porsche 911! Voor het straks te laat is…
-
Skoda Epiq: nieuwe elektrische auto voor slechts 25.000 euro
-
Nieuw onderzoek: schoonste auto van het moment blijkt géén EV
-
Dit weten we over de 5 nieuwe Fiat-modellen
-
Marcello Gandini overleden: deze legendarische auto’s ontwierp hij