De Porsche 911 Carrera T is de vijfentwintigste (!) 911-variant
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F015_911_T_Gulf_Blau_00045.jpg)
Welja, die kan er ook nog wel bij! Dit is de Porsche 911 Carrera T, de vijfentwintigste 911-variant in de actuele Porsche-prijslijst. We gaan ze niet allemaal opnoemen hier, maar in het kort heb je diverse Carrera’s, Targa’s, GTS’en, Turbo’s, GT3’s en meer.
Porsche noemt de nieuwe Carrera T een lichtgewicht uitvoering. Hij is gepositioneerd tussen de 911 Carrera en Carrera S (want daar was nog zoveel ruimte) en gebruikt de basismotor: een twinturbo zescilinder boxer met 385 pk en 450 Nm. Hij heeft geen achterstoeltjes, minder geluidsisolatie en bespaart daarmee 35 kilo ten opzichte van de 911 Carrera. Dat betekent dat hij 1470 kilo weegt.
Porsche Carrera T ook met handgeschakelde transmissie
De 911 Carrera is alleen te bestellen met een achttraps PDK-transmissie met dubbele koppeling. Voor de Carrera T is ook een handbak beschikbaar. In combinatie daarmee sprint het model in 4,5 seconden naar 100 km/h. Dat kan geen PDK-cijfer zijn, want voor de ‘normale’ Carrera geeft Porsche een snellere 0-100 km/h-tijd op: 4,2 seconden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F009_911_Gruen_3_4_Front_v01.jpg)
Standaard met sperdifferentieel en adaptief onderstel
De Porsche 911 Carrera T is standaard uitgerust met een aantal Carrera S-goodies, zoals Porsche Torque Vectoring met een mechanisch sper, het Sport Chrono Pakket en een adaptief onderstel.
Spoiler alert! Porsche 911 GT3 RS Weissach rijden op Silverstone
Opties waarvoor je moet bijbetalen zijn er ook. De opvallendste is achterasbesturing, waarbij de achterwielen op lage snelheid tegensturen en op hoge snelheid meesturen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F013_911_Gruen_Int.jpg)
Weinig exterieurkleuren, of je moet voor Paint to Sample gaan
Kun je de Carrera T herkennen? Ja, aan zijn 20-inch Carrera S-wielen in titaniumgrijs, de bescheiden badge op de achtersteven en de striping over de portieren. Horen doe je hem ook, want op de T is een sportuitlaat standaard. Wat exterieurkleur betreft heb je als koper weinig te kiezen. Er zijn maar acht standaardkleuren, waarvan vier metallic. Uiteraard kun je wel de portemonnee trekken voor een bijzondere Paint to Sample-tint.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F010_911_Gruen_Profil.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F014_911_Doppel.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2F015_911_T_Gulf_Blau_00037.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FVG10905.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
Gaat lekker daar in Duitsland! Nu ook ontslagen bij Porsche
-
Je raadt nooit hoe krankzinnig veel er voor deze ‘Porsche’ betaald is
-
Gefacelifte Porsche 911 Carrera S gaat in 3,3 tellen naar 100 km/h
-
Porsche 911 S/T-koper heeft een kinderachtig gevoel voor humor
-
Op zoek naar snelle kilometervreter? Check deze vijf occasions
-
Porsche komt terug op EV-doel: ‘Onze klanten willen brandstofmotor’
-
Daar is-ie dan! Xiaomi’s ‘betaalbare’ Porsche-killer gaat in productie
-
Officieel! Over twee jaar zitten Porsche-fans huilend bij Ivo Niehe
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Er is weinig veranderd aan de nieuwe Porsche 911 GT3. En dat is prima