En dat is drie! Volkswagen I.D. Crozz zien we in 2020 terug
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw4.jpg)
Volkswagen denkt: ‘Als we de mensen maar bedelven onder genoeg elektromobielen, dan vergeten ze Dieselgate wel.’ Want na de elektrische I.D. (2016) en I.D. Buzz (2017) moet nu de I.D. Crozz het charmeoffensief trekken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw1.jpg)
De I.D. Crozz is een compacte cross-over met vierwielaandrijving en een vermogen van 306 pk uit twee elektromotoren. Zijn batterij is, volgens Volkswagen, binnen dertig minuten op te laden van leeg naar tachtig procent. Als het accupakket helemaal vol wordt ‘getankt’, zou de I.D. Crozz een actieradius van 500 kilometer moeten hebben.
“In 2025 wordt het autonome I.D. Pilot-systeem operationeel”
Een productievariant van de cross-over komt in 2020 op de markt. Vijf jaar later wordt het zogenoemde I.D. Pilot-systeem operationeel, aldus Volkswagen. Dat maakt de I.D. Crozz volledig autonoom. Het stuurwiel verdwijnt dan in het interieur en de koplampen worden gebruikt om met medeweggebruikers te ‘communiceren’.
LEES OOK: VOLKSWAGEN, SEAT EN SKODA DELEN EV-PLATFORM
Volkswagen is bezig aan een flinke ommezwaai. De focus van het bedrijf moet komen te liggen op elektrische mobiliteit. In 2020 introduceert het concern productieversies van deze I.D. Crozz en de eerdergenoemde I.D.. Andere elektromodellen volgen, want Volkswagen wil al in 2025 op de 1 miljoen verkochte exemplaren zitten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot
-
Koop deze Cybertruck-grafkist! Optioneel met Full Self-Burying
-
Volvo EX30 duizenden euro’s goedkoper en nieuwe ‘offroadversie’
-
Efficiëntie van elektromotor is al 97 procent, maar Audi wil meer
-
‘Notoire alcomobilisten moeten alcoholslot in de auto krijgen’
-
Goed nieuws! Benzine-BMW M3 blijft ‘zo lang mogelijk’ bestaan
-
Jouw kind is de coolste van de buurt met dit elektrische MG’tje
-
Deze Chinese EV is ‘n ster in fileparkeren! Alleen vernielt-ie z’n banden ermee
-
Je mag ook niks! Ferrari wil geen ‘opzichtige’ kleurencombinaties meer
-
Voor deze strakke, zakelijke SUV-occasion betaal je 20.000 euro