En dat is drie! Volkswagen I.D. Crozz zien we in 2020 terug
![w4](https://img.autovisie.nl/images/VmqcCIBxABVEBmHyBdI-xpH7pVk=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw4.jpg)
Volkswagen denkt: ‘Als we de mensen maar bedelven onder genoeg elektromobielen, dan vergeten ze Dieselgate wel.’ Want na de elektrische I.D. (2016) en I.D. Buzz (2017) moet nu de I.D. Crozz het charmeoffensief trekken.
![w1](https://img.autovisie.nl/images/Xg2eERTkeYlj7dq9i-gYmyzrGFQ=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw1.jpg)
De I.D. Crozz is een compacte cross-over met vierwielaandrijving en een vermogen van 306 pk uit twee elektromotoren. Zijn batterij is, volgens Volkswagen, binnen dertig minuten op te laden van leeg naar tachtig procent. Als het accupakket helemaal vol wordt ‘getankt’, zou de I.D. Crozz een actieradius van 500 kilometer moeten hebben.
“In 2025 wordt het autonome I.D. Pilot-systeem operationeel”
Een productievariant van de cross-over komt in 2020 op de markt. Vijf jaar later wordt het zogenoemde I.D. Pilot-systeem operationeel, aldus Volkswagen. Dat maakt de I.D. Crozz volledig autonoom. Het stuurwiel verdwijnt dan in het interieur en de koplampen worden gebruikt om met medeweggebruikers te ‘communiceren’.
LEES OOK: VOLKSWAGEN, SEAT EN SKODA DELEN EV-PLATFORM
Volkswagen is bezig aan een flinke ommezwaai. De focus van het bedrijf moet komen te liggen op elektrische mobiliteit. In 2020 introduceert het concern productieversies van deze I.D. Crozz en de eerdergenoemde I.D.. Andere elektromodellen volgen, want Volkswagen wil al in 2025 op de 1 miljoen verkochte exemplaren zitten.
![w2](https://img.autovisie.nl/images/YuCkfO8CqDrSGIKXu0yo58eDx7o=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw2.jpg)
![w3](https://img.autovisie.nl/images/pQ1Q56hFuEWrXB-DrCArp40yDNo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw3.jpg)
![w7](https://img.autovisie.nl/images/kQJYBU2cfmGQM9b5xkb6xLi20Kw=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw7.jpg)
![w5](https://img.autovisie.nl/images/JXDj6evd_6fqwltoX78rYfh8Has=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw5.jpg)
![w6](https://img.autovisie.nl/images/20ynbWljpaQ2jaN26wGdWNdwa9o=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw6.jpg)
![w2](https://img.autovisie.nl/images/YuCkfO8CqDrSGIKXu0yo58eDx7o=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw2.jpg)
![w3](https://img.autovisie.nl/images/pQ1Q56hFuEWrXB-DrCArp40yDNo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw3.jpg)
![w7](https://img.autovisie.nl/images/kQJYBU2cfmGQM9b5xkb6xLi20Kw=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw7.jpg)
![w5](https://img.autovisie.nl/images/JXDj6evd_6fqwltoX78rYfh8Has=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw5.jpg)
![w6](https://img.autovisie.nl/images/20ynbWljpaQ2jaN26wGdWNdwa9o=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fw6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?