Dak eraf met Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet in Genève
![](https://img.autovisie.nl/images/SbkGE9LZNBj0K_XWpX-BnxqMFIM=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2FIMAG0645-e1486559278578.jpg)
Met een open variant van de C- en de S-Klasse en de roadsters SLK, SL en GT heeft Mercedes-Benz een uitgebreid aanbod aan cabriolets. Toch ontbreekt er nog een. Juist, de Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet.
![](https://img.autovisie.nl/images/EiB_xEjncKi2PSbt2sEVi1Ql3Fk=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2FIMAG0646-e1486559153921.jpg)
Mercedes-Benz E-Klasse
Mercedes-Benz maakt het gemis van die luxe cabriolet snel goed. Op de autoshow in Genève, die in maart wordt gehouden, trekt de autobouwer het doek van de volwaardige vierpersoons cabriolet. Na de sedan, de Estate en de Coupé is de Cabriolet de vierde loot aan de E-Klasse-stam.
De auto groeit net als zijn coupébroer in alle richtingen en dat komt voornamelijk aan de inzittenden ten goede. Mercedes kan de open versie van de E-Klasse daarom nu wel als volwaardige vierpersoons cabriolet verkopen. Daartoe staan de bumpers liefst 12 cm verder uit elkaar. Ook de afstand tussen de voor- en achteras werd vergroot met 11 hele centimeters.
Dat alles om binnenin tot een grotere interieurruimte te komen. De inzittenden beschikken in de lengte over 5 cm extra bewegingsvrijheid. De aanpassingen zijn gelijk aan die van de E Coupé, die dus ook ten opzichte van zijn voorganger is gegroeid. De E-Klasse moest wel groeien want de kleinere C-Klasse is er ook als Coupé en Cabriolet. De vorige tweedeurs E-Klasses waren juist een mix van C- en E-techniek.
Stoelverwarming
Mercedes-Benz trekt volgende maand al het doek van de open E-Klasse, maar de verkoopstart laat tot komende zomer op zich wachten. Om het open rijden onder alle omstandigheden te veraangenamen – zowel in de winter als op late zomeravonden – beschikt de vierzitter over een windschot, luchtverwarming in de voor- en achterstoelen en een windgeleider boven de voorruit. Voor de koukleumen zal Mercedes op de optielijst stoel- en stuurwielverwarming zetten.
Comfortniveau
De fabrikant is momenteel druk bezig om de laatste puntjes op de i te zetten. Autovisie-lezer Thomas Nota spotte onlangs in winterse omstandigheden de zonnigste variant van de E-Klasse. De auto behoudt zijn softtop, die naar verluidt nog minder geluid doorlaat dan voorheen. Mercedes-Benz claimt hetzelfde comfortniveau met gesloten softtop als dat van de coupévariant.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?