Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2Fredcharlie-3EP9jShUjp8-unsplash-e1737038303497.jpg)
Het is lastig om daadwerkelijk een land te hangen aan een auto of automerk. Auto’s zijn internationaal ontwikkelde, ontworpen en geassembleerde producten. Toch durven we deze nieuwe Polestar 7 een Europeaan te noemen.
Polestar is onderdeel van het grote Chinese Geely-concern, maar het is niet volledig Chinees te noemen. Het bouwt immers ook auto’s in de Verenigde Staten en Zuid-Korea.
Polestar gaat in Europa auto’s bouwen
Nu wil Polestar echter ook auto’s in Europa gaan produceren. De 7 zou het eerste model zijn. Dat is geen toeval, want dit model moet de betaalbaarste uit de line-up worden. En dan is het wel zo handig dat Chinese importheffingen omzeild kunnen worden. Mogelijk worden de Volvo-fabrieken gebruikt in België, Zweden of Slowakije.
Waar de Europese Polestar 7’s het levenslicht gaan zien, is nog onduidelijk. Ook over de auto zelf communiceert het merk nog maar weinig. We weten enkel dat het een compacte SUV is. Oh ja, en natuurlijk wordt in de aankondiging zeven keer het woord ‘premium’ gebruikt.
Deze occasion in de Golf-klasse is megazuinig en gaat niet kapot
Naar verwachting gaan we de Polestar 7 pas in 2027 zien en vervangt deze de 2. Wil je op de hoogte blijven van al het belangrijke autonieuws? Abonneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
Polestar wil Tesla-kopers lokken die Elon Musk zat zijn
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Onderhoud aan je auto is straks wellicht niet meer te betalen
-
Eén onderdeel van gecrashte Porsche Tom Waes blijkt bijzonder waardevol
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze 58.995 euro kostende Chinees moet jou uit een BMW i5 houden
-
Actiegroep: ‘Verbied afkortingen als PHEV, HEV en MHEV’
-
‘Automobilisten ontkennen steeds vaker schuld bij kleine aanrijding’
-
Duik in de prijslijst: de Ford Puma Gen-E
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot