Chevrolet haalt dak van Corvette Stingray Convertible
![Chevrolet Corvette Stingray Convertible](https://img.autovisie.nl/images/_ZqWIqXh3jLrGh-L5AY-skHZUpg=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020-chevrolet-corvette-stingray-convertible-011.jpg)
Van de gewone Corvette Stingray kan het dak, want die heeft een hard-top. Maar Chevrolet komt nu ook met een volwaardige cabrio: de Chevrolet Corvette Stingray Convertible.
![Chevrolet Corvette Stingray Convertible](https://img.autovisie.nl/images/R71u7IaEH2Olcd8720W9UNDTkVo=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020-chevrolet-corvette-stingray-convertible-001.jpg)
Met de nieuwe Corvette sloeg Chevrolet een heel andere weg in. In plaats van een gigantische motor boven de voorwielen, verplaatste het merk de V8 naar het midden van de auto, tussen de voor- en de achteras. Ook maakte het merk de sportwagen standaard een cabrio. Elke Corvette C8 heeft namelijk een verwijderbare hard-top. Maar dat is blijkbaar niet genoeg voor de heren bij Chevrolet, want ze komen nu ook met een echte, volwaardige carbio: de Chevrolet Corvette Stingray Convertible.
Vanaf het begin
Natuurlijk gaat zo’n verbouwing naar convertible niet zonder een gewichtstoename. Maar gezien de Coupé eigenlijk al dakloos was, hoefde Chevrolet eigenlijk niet veel te doen om de volwaardige cabrio te bouwen. Ook helpt het mee dat de nieuwe Corvette vanaf het begin af aan al als cabrio is ontwikkeld. Volgens de Amerikanen is de auto in grote lijnen dus ook al stevig genoeg om de cabrio-vorm te ondersteunen. Dat houdt in dat er weinig extra versteviging aangebracht is om de stijfheid van de carrosserie te garanderen.
![Chevrolet Corvette Stingray Convertible](https://img.autovisie.nl/images/sljyqpziN7Vy0GC2bB7ykkzheTs=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020-chevrolet-corvette-stingray-convertible-009.jpg)
Voor het elektrisch opklapbare dak zijn er in totaal zes elektromotoren geplaatst. Daarmee schuift het dak volledig automatisch onder de motorkap. Deze heeft overigens geen glazen plaat meer, dus de V8 is onzichtbaar in de Convertible. Door alle aanpassingen weegt de nieuwe dakloze-versie van de C8 maar 36 kilogram meer dan de Coupé-variant.
Verschil
Motorisch en qua uiterlijk blijft de Corvette voor de rest hetzelfde. Dat houdt in dat hij nog steeds een turboloze 6,2 liter V8 met 495 pk en 637 nm heeft die de achterwielen aandrijft. Een ander verschil is wel de prijs. De Amerikanen moeten namelijk 7.500 dollar bovenop de standaardprijs van 59.995 dollar neertikken voor de Convertible. Vanaf volgend jaar kunnen we beide varianten ook bij de Europese dealers verwachten. De prijzen zullen dan waarschijnlijk aanzienlijk hoger liggen.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?