Cadillac probeert het weer en wil succes in Europa
Cadillac heeft voor de zoveelste keer in decennia aangekondigd dat het nu toch echt wil doorbreken in Europa. Volgens directeur John de Nysschen keert zijn merk na 2025 terug op het continent.
“Als we naar Europa willen, moeten we ervoor zorgen dat we onze financiën en onze producten op orde hebben”, aldus De Nysschen. “Het zal namelijk een moeilijk gevecht worden.” Cadillac wil zich richten op crossovers en hoopt dat modellen als de nieuwe XT4 aan deze kant van de Atlantische Oceaan succes kunnen vinden.
China grootste markt
Cadillac verkocht vorig jaar 356.467 auto’s wereldwijd. Dat is een toename van 16 procent in vergelijking met 2016 en iets minder dan het meest succesvolle jaar van het merk ooit (1978 – 360.825 auto’s). De Verenigde Staten zijn niet langer de belangrijkste markt voor Cadillac. Sinds 2017 is dat China met 175.489 auto’s (plus 51 procent). De Amerikaanse verkopen van Cadillac daalden juist met 8 procent naar 156.440 auto’s.
Productoffensief
Volgens De Nysschen betekent de introductie van de XT4 de start van een productoffensief. De grotere XT5 doet het uitstekend. Het model verkoopt in de Verenigde Staten net zo goed als alle vier sedans van Cadillac samen. Momenteel biedt het merk een SUV, een crossover en vier sedans aan. In 2022 moeten dat een SUV, vier crossovers en drie sedans zijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland