Bugatti wordt meer dan alleen een automerk
Dat Bugatti graag profiteert van zijn reputatie als premium merk is duidelijk. Daar gaat het dankzij een rebrand mee uitbreiden. De vernieuwing van het merk moet verschillende projecten buiten de autowereld ondersteunen. Wat die projecten zijn laat Bugatti nog niet los.
Bugatti gebruikt zijn illustere reputatie al langer om dure producten te slijten die niets met auto’s te maken hebben. Op de website van de fabrikant zie je welke producten ze allemaal aanbieden. Scheermesjes, speakers, kunstwerken, kluizen en zelfs een pooltafel. Allemaal voor premium prijzen uiteraard.
Een kersvers logo
De splinternieuwe merkidentiteit begint met een herontworpen logo. De iconische letters ‘EB’ die samen het logo vormen dat op de achterzijde van de hypercars te vinden is, krijgen een nieuw lettertype. Al wijkt het weinig af van de vorige versie. Volgens Bugatti straalt het logo meer “zelfverzekerdheid, moderniteit en progressiviteit” uit.
Het nieuwe logo dient uiteraard niet als vervanging voor de rode ovaal met daarin de naam ‘Bugatti’, die nu op de grille van de auto’s te vinden is. In plaats daarvan zal het gebruikt worden bij dealers, op sociale media, evenementen en allerlei andere marketingdoeleinden. Ook het ‘Bugatti blauw’ dient hetzelfde doel.
Bugatti is niet alleen een luxe autofabrikant, maar ook een luxe merk
Hendrik Malinowski, Bugatti’s marketingdirecteur zei het volgende over de verschuiving: “We hebben niet alleen een nieuwe look en uitstraling gecreëerd. We hebben gekeken naar waar we vandaan kwamen. Met name het herpositioneren van het merk in de jaren 2000. We hebben geëvalueerd hoe de Chiron Bugatti’s positie en aantrekkingskracht veranderd heeft en hoe de wereld is veranderd in de laatste tien jaar.”
“Op technologisch gebied zijn we op de goede weg. Door brutale stappen te zetten kunnen we een voorsprong nemen op de concurrentie.”
Aston Martin
Bugatti is overigens niet de enige premium fabrikant die de afgelopen tijd heeft besloten om wat nieuwe marketing te introduceren. Ook Aston Martin introduceerde onlangs zijn nieuwe logo onder het mom van een ‘strategische herpositionering’ om de groei van het merk te versnellen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2FAstonMartinWingsBadgeProduction_07-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Benzine bijna 2,20 euro: ‘Boycot Russische olie en beperkte productie stuwen prijs’
-
Fiat Grande Panda vs. Firefly: deze leuke, betaalbare elektrische auto is het best
-
Tesla komt eindelijk met Apple CarPlay, maar dat ziet er heel anders uit dan bij andere merken
-
Cupra brengt de nieuwste en krachtigste Leon ooit uit: krijgt hij eindelijk Audi’s vijfcilinder?
-
Autovisie Jaarboek 2026: dit is het ideale cadeau voor een autoliefhebber
-
Laat de Lamborghini Urus staan! McLaren komt met grote SUV, en die is er sneller dan je denkt
-
China probeert stoplichtsprintjes te voorkomen met irritant (en nutteloos) stukje wetgeving
-
Tiener zakt 128 keer voor theorie-examen! Dit is hoeveel dat heeft gekost
-
Volvo gooit handdoek in de ring: schrapt lidar op ES90 en EX90
-
Zo dumpte boorbedrijf Elon Musk stiekem 12 kuub afval, terwijl het beloofde dit niet meer te doen
-
Peugeot vindt sturen en stuurwiel opnieuw uit met deze Polygon
-
Duitse onderzoekers testen 14 auto’s op elektromagnetische straling: zijn EV’s slecht voor je gezondheid?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F02%2F5f54ed1d-611c-4fdf-b210-57af9430e2cf.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2FAS_01-BUGATTI_Rebranding_Logo.webp)