Tijanni van Groeningen
Tijanni van Groeningen Nieuws 31 jul 2022
Leestijd: 2 minuten

Bugatti wordt meer dan alleen een automerk

Dat Bugatti graag profiteert van zijn reputatie als premium merk is duidelijk. Daar gaat het dankzij een rebrand mee uitbreiden. De vernieuwing van het merk moet verschillende projecten buiten de autowereld ondersteunen. Wat die projecten zijn laat Bugatti nog niet los.

Bugatti gebruikt zijn illustere reputatie al langer om dure producten te slijten die niets met auto’s te maken hebben. Op de website van de fabrikant zie je welke producten ze allemaal aanbieden. Scheermesjes, speakers, kunstwerken, kluizen en zelfs een pooltafel. Allemaal voor premium prijzen uiteraard.

Een kersvers logo

De splinternieuwe merkidentiteit begint met een herontworpen logo. De iconische letters ‘EB’ die samen het logo vormen dat op de achterzijde van de hypercars te vinden is, krijgen een nieuw lettertype. Al wijkt het weinig af van de vorige versie. Volgens Bugatti straalt het logo meer “zelfverzekerdheid, moderniteit en progressiviteit” uit.

Bugatti logo

Het nieuwe logo dient uiteraard niet als vervanging voor de rode ovaal met daarin de naam ‘Bugatti’, die nu op de grille van de auto’s te vinden is. In plaats daarvan zal het gebruikt worden bij dealers, op sociale media, evenementen en allerlei andere marketingdoeleinden. Ook het ‘Bugatti blauw’ dient hetzelfde doel.

Bugatti is niet alleen een luxe autofabrikant, maar ook een luxe merk

Hendrik Malinowski, Bugatti’s marketingdirecteur zei het volgende over de verschuiving: “We hebben niet alleen een nieuwe look en uitstraling gecreëerd. We hebben gekeken naar waar we vandaan kwamen. Met name het herpositioneren van het merk in de jaren 2000. We hebben geëvalueerd hoe de Chiron Bugatti’s positie en aantrekkingskracht veranderd heeft en hoe de wereld is veranderd in de laatste tien jaar.”

Te laat voor snelle Bugatti Chiron Super Sport 300+

“Op technologisch gebied zijn we op de goede weg. Door brutale stappen te zetten kunnen we een voorsprong nemen op de concurrentie.”

Aston Martin

Bugatti is overigens niet de enige premium fabrikant die de afgelopen tijd heeft besloten om wat nieuwe marketing te introduceren. Ook Aston Martin introduceerde onlangs zijn nieuwe logo onder het mom van een ‘strategische herpositionering’ om de groei van het merk te versnellen.

Aston Martin

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.