Bugatti Chiron-koper heeft gemiddeld 42 auto’s
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti-chiron-2.jpg)
Ondanks dat de oplage van de Chiron op een hoger niveau dan de Veyron ligt, verwacht Bugatti minder moeite te hebben om de complete oplage te verkopen. En dat terwijl de hypercarbouwer ervan uit gaat dat de Chiron veel nieuwe klanten aanspreekt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Chrion-mid.jpg)
Met een verkoopvolume van 500 stuks ligt de oplage van de Chiron precies 50 eenheden boven die van de Veyron. Maar dat aantal zal door Bugatti in een tijdsbestek van 8 jaar worden geproduceerd, terwijl Bugatti tien jaar nodig had om alle Veyrons te vervaardigen. Door het hogere verkoopvolume, de hogere verkoopprijs en de kortere productietijd moet het gehele hypercarproject van de Franse sportwagenbouwer rendabeler zijn dan in de Veyron-tijd, zo legt Bugatti’s topman Wolfgang Dürheimer aan Autovisie uit.
Dürheimer rekent op veel nieuwe klanten. Hij verwacht zelfs dat de helft van alle Chirons gekocht gaat worden door personen die momenteel nog geen Bugatti hebben. Dat de sportwagenfabrikant 450 Veyrons heeft gebouwd, wil niet zeggen dat het bedrijf ook 450 Bugatti-klanten hebben. De complete oplage van de Veyron is verkocht aan slechts 320 personen. “Liefst zestig personen bezitten er meerdere. Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”, legt Dr. Stefan Brungs, Member of Board voor Sales, Marketing en Customer Service, uit. Maar hoe bijzonder is dat als je weet dat de Bugatti-klant gemiddeld 42 auto’s bezit!
LEES OOK: BUGATTI CHIRON KOPEN? HIER ALVAST WAT KLEUREN TER INSPIRATIE
De orderboeken voor de Chiron laten zich inmiddels vullen. Op het moment dat Bugatti in het Intercontinental Hotel in Genève eind februari het doek van de hypercar trok, had het al 170 orders genoteerd, waarvan meerdere uit Nederland. In augustus start de bouw van de allereerste Chiron. Na een productietijd van drie maanden wordt dan deze herfst de eerste koper gelukkig gemaakt. Wie al een Veyron bezit, komt als een van de eersten aan de beurt. Vandaar dat nu al enkele Chiron-kopers in allerijl er een Veyron bij kopen. Kosten van dik één tot twee miljoen bóvenop het prijskaartje van dik drie miljoen euro. Let wel, op een ‘kale’ Chiron. Normaliter bestelt de koper nog voor 200.000 euro aan opties…
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Chiron-a.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti_chiron_3-e1458037683924.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti-chiron-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Chiron-a.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti_chiron_3-e1458037683924.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fbugatti-chiron-2.jpg)
Bugatti Veyron
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Veyron-Coup%C3%A9.jpg)
Bugatti Veyron Grand Sport
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Veyron-Grand-Sport.jpg)
Bugatti Veyron Super Sport
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Veyron-Supersports.jpg)
Bugatti Grand Sport Vitesse
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FBugatti-Veyron-Vitesse.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?