Bugatti bevestigt: W16 wordt vervangen door hybride V16
Bugatti stapt af van de W16 maar blijft ook voor de volgende generatie hypercars een zestiencilinder leveren. Een hybride V16 is de toekomst voor het Franse merk.
De W16 is al tijden het paradepaartje van het merk. De krachtbron werd voor het eerst in 2005 in gebruik genomen in de Veyron.
Bugatti hybride V16
In eerdere informatie liet Bugatti al weten dat het voor een nieuwe motor de samenwerking met Britser motorfabrikant Cosworth had gezocht. De hybride V16 heeft naar verluidt een slagvolume van 8,3 liter. Er is nog veel onduidelijk over de krachtbron die we gaan zien in nieuwe hypercar. In juni horen we meer van het merk.
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom nieuwe Bugatti’s? Aboneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
AliExpress-versie van de Tesla Cybertruck ziet er zo uit
-
Kia EV5 voor Nederland en foute busjes | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 2
-
Deze auto is een echte Transformer en kan van jou zijn
-
Zien! Corvette wordt voor het eerst in 45 jaar gewassen
-
Nieuwe kentekens: deze combinatie kan je verwachten
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model