Bugatti bevestigt: W16 wordt vervangen door hybride V16
Bugatti stapt af van de W16 maar blijft ook voor de volgende generatie hypercars een zestiencilinder leveren. Een hybride V16 is de toekomst voor het Franse merk.
De W16 is al tijden het paradepaartje van het merk. De krachtbron werd voor het eerst in 2005 in gebruik genomen in de Veyron.
Bugatti hybride V16
In eerdere informatie liet Bugatti al weten dat het voor een nieuwe motor de samenwerking met Britser motorfabrikant Cosworth had gezocht. De hybride V16 heeft naar verluidt een slagvolume van 8,3 liter. Er is nog veel onduidelijk over de krachtbron die we gaan zien in nieuwe hypercar. In juni horen we meer van het merk.
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom nieuwe Bugatti’s? Aboneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Volkswagen Kever was ooit duurder dan een Lamborghini
-
Dit bedrijf laat je met vier spelers tegelijk gamen in de auto
-
Waarom jouw nieuwe Tesla zichzelf ‘MechaHitler’ zou kunnen noemen
-
Hybridetechniek is volgens Ferrari enkel voor performance-auto’s
-
Defensie geeft de mogelijkheid om gratis rijbewijs te halen
-
Deze nieuwe Ford heeft een gigantische powerbank
-
Brandblusser in auto: deze moet je hebben
-
Mazda voert opmerkelijke wijziging door in het interieur
-
Op vakantie met elektrische auto? In deze laad je het goedkoopst
-
Dit is de functie van dit kunststoffen knopje op een autogordel
-
Veel meer auto’s gestolen, vooral dit model populair bij dieven
-
Deze nieuwe Renault Boreal mag jij niet kopen