BMW X7 pick-up maakt je stoutste dromen waar, of juist niet
![BMW X7 Pick-up](https://img.autovisie.nl/images/Vqo29TXPBmS-ls6ArnLxu0Dvty4=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-x7-pickup-2019-023.jpg)
Heb je altijd al je crossmotor of aggregaat in je auto willen vervoeren terwijl je zelf in een 5-sterren hotelkamer rondrijdt? De stagiairs van BMW waarschijnlijk wel, want die komen nu met een nieuw studieproject: de BMW X7 pick-up.
![BMW X7 Pick-up](https://img.autovisie.nl/images/6hZQLoXV0vg1de9k4uUXRv8oa0g=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-x7-pickup-2019-016.jpg)
In München maakten ze al eerder pick-ups van de M3. Zo verbouwden ze een E30 om naar een M3 met laadbak, zodat ze makkelijk en snel onderdelen over het fabrieksterrein in Garching konden vervoeren. De bijzondere verschijning viel goed in de smaak in Zuid-Duitsland, want hij reed daar meer dan zesentwintig jaar rond. Acht jaar geleden flikte BMW het opnieuw. In 2011 reden het met een gecamoufleerde M3 pick-up, op basis van de E92, rond op de Nürburgring. Dat bleek een grote 1 april grap. Dit studieproject is een stuk serieuzer, al zal de omgebouwde BMW X7 waarschijnlijk niet echt op de markt komen. BMW heeft namelijk nog geen plannen om de wagen in productie te nemen.
Teakhout
In het studiemodel wordt het luxueuze interieur van de Beierse super-SUV doorgetrokken naar de laadbak, die met teakhout is afgewerkt. BMW onthulde het project in het kader van hun jaarlijkse ‘Motorrad Days’, maar de nogal ongelukkige foto’s laten zien dat er niet eens zo’n Motorrad in de laadbak past. Want die is, met gesloten klep, maar 140 cm lang.
Wel is het aardig dat deze pick-up zo’n 200 kilo lichter is dan de reguliere BMW X7. Dat komt omdat de slimme studenten alle panelen van de achterbak hebben verwijderd en vervangen voor teakhout en carbon fiber. Om de ‘stoere’ uitstraling compleet te maken, voegden ze ook handgrepen en haken toe in de laadbak. Heel functioneel lijkt het allemaal niet, maar we staan niet raar te kijken als er voor dit soort apparaten straks ook een markt is.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?