BMW X1 in het nieuw gestoken, ook als hybride
Hij is erg populair dus dan verdient hij een opgefriste look. En dat betekent dat de BMW X1 ook niet aan de grotere grille ontkomt.
Nadat BMW de 7 Serie van nieuwe looks voorzag, schrok de wereld zich kapot. De grote grille was enorm! Na enige uitleg van het merk bleek dat het een nieuwe designfilosofie was: hoe groter en duurder de auto, hoe groter de grille. Tot nu toe klopt dit allemaal. De vernieuwde 1 Serie heeft relatief kleine nieren. En ook bij de X1 valt het reuze mee. De nieren lijken prima bij het aangepakte model te passen. Maar er zijn meer dingen aangepakt voor deze ‘LCI’ of Life Cycle Impulse zoals BMW een update noemt.
Stijl
BMW heeft de X1 voorzien van een nieuwe voor- en achterkant. Aan de voorkant zijn de nieren het opvallendst omdat ze nu samenvallen. Ook de koplampen zijn aangepast met Adaptieve LED. Aan de achterkant is wat belangrijks gedaan. Daar wordt de achterbumper nu voor een groter gedeelte in de carrosseriekleur gespoten om de auto wat stijlvoller te maken. Over stijl gesproken: bij het in en uitstappen wordt er nu het X1-logo op de grond geprojecteerd.
Hybride
Voor het eerst sinds de introductie van de X1 kan hij nu aangedreven worden door een plug-in hybride aandrijflijn. De X1 xDrive25e wordt uitgerust met een 9,7 kWh batterij. Daarmee kan de Sports Activity Vehicle meer dan vijftig kilometer volledig elektrisch rijden. Deze versie gaat in maart 2020 in productie en zal later dat jaar op de markt verschijnen.
Natuurlijk kan de koper de binnenkant van de X1 volledig naar wens in laten richten met de nieuwste technische snufjes. De auto zal vanaf eind juli bij de dealer staan. Prijzen en vermogens vind je hieronder in een handig overzicht.
Consumenten- adviesprijs |
Fiscale- waarde |
Nettocata- logusprijs |
BPM | Max.vermogen kW (pk) / Nm |
CO2 | |
BMW X1 sDrive18i | € 43.996 | € 42.694 | € 30.431 | € 5.872 | 103 (140) / 220 | 125 |
BMW X1 sDrive20iA | € 46.794 | € 45.492 | € 32.311 | € 6.396 | 141 (192) / 280 | 129 |
BMW X1 xDrive20iA | € 53.150 | € 51.848 | € 35.770 | € 8.566 | 141 (192) / 280 | 143 |
BMW X1 xDrive25iA | € 60.749 | € 59.447 | € 41.873 | € 8.781 | 170 (231) / 350 | 144 |
BMW X1 sDrive16d | € 45.995 | € 44.693 | € 30.671 | € 7.581 | 85 (116) / 270 | 107 |
BMW X1 sDrive18d | € 47.994 | € 46.692 | € 31.235 | € 8.898 | 110 (150) / 350 | 113 |
BMW X1 xDrive18d | € 55.995 | € 54.693 | € 35.671 | € 11.531 | 110 (150) / 350 | 125 |
BMW X1 sDrive20dA | € 54.796 | € 53.494 | € 36.312 | € 9.556 | 140 (190) / 400 | 116 |
BMW X1 xDrive20dA | € 59.995 | € 58.693 | € 39.340 | € 11.092 | 140 (190) / 400 | 123 |
BMW X1 xDrive25dA | € 63.151 | € 61.849 | € 41.041 | € 12.189 | 170 (231) / 450 | 128 |
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland