BMW X1 in het nieuw gestoken, ook als hybride
Hij is erg populair dus dan verdient hij een opgefriste look. En dat betekent dat de BMW X1 ook niet aan de grotere grille ontkomt.
Nadat BMW de 7 Serie van nieuwe looks voorzag, schrok de wereld zich kapot. De grote grille was enorm! Na enige uitleg van het merk bleek dat het een nieuwe designfilosofie was: hoe groter en duurder de auto, hoe groter de grille. Tot nu toe klopt dit allemaal. De vernieuwde 1 Serie heeft relatief kleine nieren. En ook bij de X1 valt het reuze mee. De nieren lijken prima bij het aangepakte model te passen. Maar er zijn meer dingen aangepakt voor deze ‘LCI’ of Life Cycle Impulse zoals BMW een update noemt.
Stijl
BMW heeft de X1 voorzien van een nieuwe voor- en achterkant. Aan de voorkant zijn de nieren het opvallendst omdat ze nu samenvallen. Ook de koplampen zijn aangepast met Adaptieve LED. Aan de achterkant is wat belangrijks gedaan. Daar wordt de achterbumper nu voor een groter gedeelte in de carrosseriekleur gespoten om de auto wat stijlvoller te maken. Over stijl gesproken: bij het in en uitstappen wordt er nu het X1-logo op de grond geprojecteerd.
Hybride
Voor het eerst sinds de introductie van de X1 kan hij nu aangedreven worden door een plug-in hybride aandrijflijn. De X1 xDrive25e wordt uitgerust met een 9,7 kWh batterij. Daarmee kan de Sports Activity Vehicle meer dan vijftig kilometer volledig elektrisch rijden. Deze versie gaat in maart 2020 in productie en zal later dat jaar op de markt verschijnen.
Natuurlijk kan de koper de binnenkant van de X1 volledig naar wens in laten richten met de nieuwste technische snufjes. De auto zal vanaf eind juli bij de dealer staan. Prijzen en vermogens vind je hieronder in een handig overzicht.
Consumenten- adviesprijs |
Fiscale- waarde |
Nettocata- logusprijs |
BPM | Max.vermogen kW (pk) / Nm |
CO2 | |
BMW X1 sDrive18i | € 43.996 | € 42.694 | € 30.431 | € 5.872 | 103 (140) / 220 | 125 |
BMW X1 sDrive20iA | € 46.794 | € 45.492 | € 32.311 | € 6.396 | 141 (192) / 280 | 129 |
BMW X1 xDrive20iA | € 53.150 | € 51.848 | € 35.770 | € 8.566 | 141 (192) / 280 | 143 |
BMW X1 xDrive25iA | € 60.749 | € 59.447 | € 41.873 | € 8.781 | 170 (231) / 350 | 144 |
BMW X1 sDrive16d | € 45.995 | € 44.693 | € 30.671 | € 7.581 | 85 (116) / 270 | 107 |
BMW X1 sDrive18d | € 47.994 | € 46.692 | € 31.235 | € 8.898 | 110 (150) / 350 | 113 |
BMW X1 xDrive18d | € 55.995 | € 54.693 | € 35.671 | € 11.531 | 110 (150) / 350 | 125 |
BMW X1 sDrive20dA | € 54.796 | € 53.494 | € 36.312 | € 9.556 | 140 (190) / 400 | 116 |
BMW X1 xDrive20dA | € 59.995 | € 58.693 | € 39.340 | € 11.092 | 140 (190) / 400 | 123 |
BMW X1 xDrive25dA | € 63.151 | € 61.849 | € 41.041 | € 12.189 | 170 (231) / 450 | 128 |
Lees ook:
Ook interessant
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8
-
Hier staat min of meer de nieuwe, elektrische Volkswagen Golf
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken