BMW en Mini bereiden zich voor op ‘hard Brexit’
De mogelijke Brexit zorgt voor veel onzekerheid bij autofabrikanten. BMW neemt het zekere voor het onzekere en breidt het aantal aanvoerroutes voor Mini-onderdelen uit met onder meer transportopties via de lucht.
BMW hoopt dat het Verenigd Koninkrijk onderdeel zal blijven uitmaken van de Europese interne markt, maar maakt alvast plannen voor een mogelijke ‘hard Brexit’. Dat is een Brexit waarbij het Verenigd Koninkrijk uit de interne markt stapt en er dus geen vrije handel meer mogelijk is met Europese landen. De invoer van goederen wordt daardoor veel moeilijker.
Mini in Oxford
Mini bouwt in Oxford jaarlijks ruim 200.000 auto’s. De fabrikant is daarbij heel erg afhankelijk van geïmporteerde onderdelen die uit andere BMW-fabrieken in Duitsland komen. “We hebben nu ook aanvoerroutes via de lucht veilig gesteld”, zei BMW-topman Harald Krueger gisteren. Daarmee moet een tijdelijke aanvoerstop door een ‘hard Brexit’ worden voorkomen.
Lees ook:
Ook interessant
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland