BMW en Mini bereiden zich voor op ‘hard Brexit’
De mogelijke Brexit zorgt voor veel onzekerheid bij autofabrikanten. BMW neemt het zekere voor het onzekere en breidt het aantal aanvoerroutes voor Mini-onderdelen uit met onder meer transportopties via de lucht.
BMW hoopt dat het Verenigd Koninkrijk onderdeel zal blijven uitmaken van de Europese interne markt, maar maakt alvast plannen voor een mogelijke ‘hard Brexit’. Dat is een Brexit waarbij het Verenigd Koninkrijk uit de interne markt stapt en er dus geen vrije handel meer mogelijk is met Europese landen. De invoer van goederen wordt daardoor veel moeilijker.
Mini in Oxford
Mini bouwt in Oxford jaarlijks ruim 200.000 auto’s. De fabrikant is daarbij heel erg afhankelijk van geïmporteerde onderdelen die uit andere BMW-fabrieken in Duitsland komen. “We hebben nu ook aanvoerroutes via de lucht veilig gesteld”, zei BMW-topman Harald Krueger gisteren. Daarmee moet een tijdelijke aanvoerstop door een ‘hard Brexit’ worden voorkomen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)
-
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
-
Duik in de prijslijst: dit kost de MG 3 inclusief opties
-
Vraag Porsche Taycan stort in, brandstofmodellen juist populair
-
Elektrische auto kopen? Bij MG krijg je nu duizenden euro’s korting