BMW en Mini bereiden zich voor op ‘hard Brexit’
De mogelijke Brexit zorgt voor veel onzekerheid bij autofabrikanten. BMW neemt het zekere voor het onzekere en breidt het aantal aanvoerroutes voor Mini-onderdelen uit met onder meer transportopties via de lucht.
BMW hoopt dat het Verenigd Koninkrijk onderdeel zal blijven uitmaken van de Europese interne markt, maar maakt alvast plannen voor een mogelijke ‘hard Brexit’. Dat is een Brexit waarbij het Verenigd Koninkrijk uit de interne markt stapt en er dus geen vrije handel meer mogelijk is met Europese landen. De invoer van goederen wordt daardoor veel moeilijker.
Mini in Oxford
Mini bouwt in Oxford jaarlijks ruim 200.000 auto’s. De fabrikant is daarbij heel erg afhankelijk van geïmporteerde onderdelen die uit andere BMW-fabrieken in Duitsland komen. “We hebben nu ook aanvoerroutes via de lucht veilig gesteld”, zei BMW-topman Harald Krueger gisteren. Daarmee moet een tijdelijke aanvoerstop door een ‘hard Brexit’ worden voorkomen.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland