BMW M8 GTE is klaar voor de start, productie-M8 nog niet
Curieus! BMW introduceert deze dreigend ogende M8 GTE, maar we hebben de productierijpe 8 Serie nog niet eens gezien, laat staan de straatlegale M8.
BMW moet het wel zo doen, want het merk wil volgend jaar meedoen aan de 24 uur van Le Mans en verschijnt in januari voor de eerste keer aan de start in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Dan maakt de M8 GTE zijn debuut tijdens de 24 uur van Daytona. De auto komt in 2018 ook uit in het World Endurance Championship.
Aerodynamische foefjes
Hij heeft een 4,0 liter twinturbo V8 voorin, waar ongeveer 500 pk uitkomt. De M8 GTE weegt 1220 kilogram (de productie-M8 zal meer richting de 1800 kilogram gaan), heeft een sequentiële versnellingsbak met zes verzetten en is natuurlijk aangekleed met alle aerodynamische foefjes die de racereglementen toestaan.
Bloeddorstig
Opvallend is het front van de M8 GTE. Dat oogt ontzettend agressief (bloeddorstig zelfs, met die ‘rode’ nieren) en doet bijna concept car-achtig aan. Het lijkt er dus op dat de scherpe lijnen van de BMW Concept 8 Series in weinig verdunde vorm gaan terugkomen op de productieversie van de grote coupé.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard