Met deze Audi RS7 Sportback ben je écht ‘uniek’
Audi introduceert een ‘Exclusive Edition’ van de RS7 Sportback. Het betreft een gelimiteerde oplage van slechts 23 stuks voor de Verenigde Staten.
Voor de Exclusive Edition moeten geïnteresseerden (uiteraard) diep in de buidel tasten. Een exemplaar zal rond de 165 duizend dollar kosten.
Wat krijg je voor je geld?
De prijs van de nieuwe editie is een pak bovenop het bedrag dat je moet neerleggen voor een standaard Audi RS7. Het basismodel kost namelijk zo’n 118 duizend dollar. Er wordt dus een flink bedrag bijgeteld, maar krijg je ook waar voor je geld?
Ten eerste zit er geen verschil in performance. Beide versies hebben 600 pk en 800 Nm. Allebei de auto’s hebben een elektronisch gelimiteerde topsnelheid van 250 km/h en daarnaast zit er geen verschil in de 0-100 tijd (3,6s). Het verschil zit hem dan in extra opties en cosmetische aanpassingen.
De opties dan normale Audi RS7
Een Audi RS7 Exclusive Editon komt standaard met keramische remschijven, zwarte hemelbekleding en het optionele DRC-systeem (Dynamic Ride Control) voor de ophanging. Denk eraan dat al deze opties óók beschikbaar zijn in een ‘normale’ RS7.
Unieke cosmetische features
Toch zijn er een aantal dingen die je alleen tot je beschikking krijgt als je een Audi RS7 Exclusive Edition op de kop weet te tikken. Om te beginnen met de kleur. Alle 23 auto’s zijn beschikbaar in de ‘Mamba Black Pearl’ kleur. De auto is voornamelijk zwart, maar er zitten subtiele blauwe accenten verstopt.
Datzelfde blauw komt ook terug op de remklauwen en de koplampen. Daarnaast is er nog het naaiwerk dat hier en daar blauwe stiksels laat zien. Maar als we heel eerlijk zijn is de Audi RS7 vooral gewoon zwart.
Dat gezegd hebbende zijn de blauwe accenten voor geen enkele andere Audi RS7 toepasbaar. Voeg daar het hyperexclusieve productieaantal van 23 aan toe en voilà, Er zullen zo wat mensen in de rij staan die wat van die Exclusive Edition willen proeven.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oh oh! Deze elektrische BMW M2 zullen puristen niet leuk vinden
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd